גרמניה הכירה באופן רשמי ברצח העם שחייליה ביצעו בתושבי נמיביה בזמן השלטון הקולוניאלי בראשית המאה ה־20, והבטיחה להשקיע יותר ממיליארד יורו בפרויקטים במדינה האפריקאית.

לפחות 65 אלף מבני השבטים של הררו ונאמה נרצחו על ידי חיילים גרמנים, שדיכאו את המרד במושבה בשנים 1904 עד 1908, אחד המקרים הראשונים של רצח עם במאה ה־20. ממשלת גרמניה התנצלה על מעשי ההרג בשנת 2004 אולם סירבה לשלם פיצויים ליורשים.

ביום שישי, לאחר משא ומתן מורכב שניהלו המדינות מאז 2015, פרסם שר החוץ הגרמני הייקו מאס הצהרה רשמית שמכירה ברצח העם.
"המטרה שלנו הייתה למצוא נתיב משותף למען הזיכרון של הקורבנות", אמר מאס והוסיף: "כעת אנחנו קוראים באופן רשמי לאירועים כפי שהם מנקודת המבט של ימינו: רצח עם. לאור האחריות ההיסטורית והמוסרית של גרמניה, אנחנו מבקשים מחילה מנמיביה ומצאצאי הקורבנות על הפשעים שבוצעו".

כ"מחווה להכרה בסבל הכבד של הקורבנות", הודיעה גרמניה כי היא תשקיע 1.1 מיליארד יורו לטובת "שיקומה ופיתוחה של נמיביה". הסכום יחולק על פני 30 שנה ויושקע בעיקר בפרויקטים לטובת בני הררו ונאמה. במהלך המשא ומתן סירבו הגרמנים להשתמש במונח "פיצויים", כפי שהיה גם בשיחות על הסכם השילומים עם מדינת ישראל והעם היהודי.

מאס צפוי לחתום על ההצהרה המשותפת במהלך ביקור בנמיביה בתחילת החודש הבא, ולאחר מכן צריכים בתי הפרלמנט של שתי המדינות לאשרר את ההסכם. גם נשיא גרמניה פרנק־ואלטר שטיינמאייר צפוי לנאום בפרלמנט של נמיביה ולהתנצל בשם העם הגרמני.