הדמוקרטים בטקסס הצליחו לסכל את הניסיון של הרפובליקנים במדינה הדרומית, בהובלתו של המושל גרג אבוט, להעביר רפורמה מקיפה בחוקי הבחירות, אחת הקיצוניות ביותר בארה"ב.

האישור של הצעת החוק היה אמור לעבור עד חצות אחרי דיון של שעות ארוכות על הסעיפים ועל ההתנגדויות. אולם סמוך לשעה 22:30, הורה מנהיג הדמוקרטים בבית הנבחרים המדינתי, כריס טרנר, לחברי הסיעה לצאת מהמליאה. "קחו את המפתח שלכם וצאו באופן דיסקרטי", כתב למחוקקים בהודעת טקסט. "פשוט תעזבו את הבניין".

בעקבות המהלך, לא הושג המספר המינימלי הנדרש של מחוקקים במליאה כדי לאפשר לרפובליקנים לקיים את ההצבעה. טרנר האשים כי הרפובליקנים רצו למנוע מהדמוקרטים להציג את ההסתייגויות שלהם וכי "היה ברור שהם רוצים לחתוך את הדיון ולקדם את ההצבעה שלהם על חקיקה שמדכאת הצבעה", אמר. "לא הייתה לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים בלתי שגרתיים כדי להגן על הבוחרים שלנו ועל זכותם להצביע".

היו"ר הרפובליקני של בית הנבחרים, דייד פלאן, אמר בתגובה כי המהלך גורם לכך שגם הצעות חוק שזכו לתמיכה של שתי המפלגות לא יקודמו. המושל גרג אבוט, שכבר נערך לחתום על החוק החדש, הודיע שיכנס בהמשך השנה ישיבה מיוחדת שתעסוק בהצעת החוק. "המחוקקים יצטרכו לעבוד על הפרטים כשהם יגיעו לישיבה", אמר.

הצעת החוק, שאושרה אתמול בסנאט המדינתי לפני שהגיעה לבית הנבחרים, מצטרפת לשורה של רפורמות שאושרו בחודשים האחרונים במדינות נוספות שבהן שולטים הרפובליקנים, כדוגמת פלורידה וג'ורג'יה, ונועדו להטיל מגבלות על ההצבעה בעקבות הטענות של דונלד טראמפ לאי סדרים בבחירות בשנה שעברה.

טראמפ מנופף בדגל טקסס (צילום: AFP)
טראמפ מנופף בדגל טקסס (צילום: AFP)

ההצעה אסרה על פתיחת מרכזי הצבעה מסביב לשעון או הצבת קלפיות בחניונים ובמקומות חיצוניים אחרים, דורשת ממצביעים ששולחים את המעטפות בדואר לתת אותן רק לעובדי בחירות, מצביעים שרוצים להצביע בדואר יחויבו להוכיח שאינם יכולים להגיע לקלפי ומחסור בתחבורה כבר לא יוכל לספק סיבה להצבעה שלא בקלפי.

בניגוד להצעות ממדינות אחרות בארה"ב, הצעת החוק בטקסס גם קבעה שעובדי בחירות שלא ימלאו אחרי ההוראות יהיו צפויים להליכים פליליים. כמו כן, מחוזות גדולים היו צריכים להתקין מערכות של טלוויזיה במעגל סגור ולשדר את ספירת הקולות והמשקיפים זכו לסמכויות נרחבות יותר.

הדמוקרטים ופעילי זכויות אזרח האשימו כי הסעיפים נועדו לפגוע בראש ובראשונה במצביעים שאינם לבנים. "אני חושב שכמעט כל סעיף נועד באופן מכוון לבצע אפליה גזעית", אמר חבר הקונגרס האמריקאי, קולין אלרד מהמפלגה הדמוקרטית. "זה יגיע לבית המשפט וזה יעלה לטקסנים מיליוני דולרים כדי להגן על החקיקה הזו".