אחוז אחד מכלל האנושות: מספר האנשים שנאלצו לעזוב את בתיהם בשל רדיפות, לחימה, אלימות ופגיעה בזכויות אדם עמד על כ-82.4 מיליון בסוף שנת 2020, פי שניים מהמצב לפני עשור - כך קובע דוח חדש של האו"ם.

על פי הנתונים של סוכנות הפליטים של האו"ם, קרוב לשלושה מיליון בני אדם נמלטו מבתיהם בשנה שעברה בשל עימותים שנמשכו על אף מגפת הקורונה. מדובר בעלייה של ארבעה אחוזים לעומת השנה הקודמת והשנה התשיעית ברציפות שבה נרשמת עלייה.

26.4 מיליון בני אדם מוגדרים כיום פליטים, בהם 5.7 מיליון פליטים פלסטינים במסגרת סוכנות אונר"א. 48 מיליון הם עקורים בתוך ארצם, 4.1 מיליון הם מבקשי מקלט ועוד 3.9 מיליון הם תושבי ונצואלה שעקורים מחוץ לארצם. 42 אחוז מכלל העקורים הם בני 18 ומטה, כאשר כמיליון ילדים נולדו כשהם פליטים בין 2018 ל-2020.

סוריה מהווה את המקור הגדול ביותר של פליטים עם 6.7 מיליון בני אדם ואחריה ונצואלה, אפגניסטן, דרום סודן ומיאנמר. בטורקיה נמצא מספר הפליטים הגבוה ביותר - 3.7 מיליון בני אדם.

בסוכנות האו"ם קראו לקהילה הבינלאומית להגביר את המאמצים לקדם שלום, יציבות ושיתוף פעולה על מנת להתמודד עם המשבר ההומינטרי. "מאחורי כל מספר יש אדם שנאלץ לעקור מביתו וסיפור של עקירה, נישול וסבל", אמר הנציב העליון של האו"ם לענייני פליטים, פיליפו גרנדי. "הם זכאים לא רק לתשומת הלב שלנו ולתמיכה לא רק עם סיוע הומינטרי, אלא גם במציאת פתרונות לבריחה שלהם".