"האיראנים בחרו לא רק את הנשיא הבא, אלא גם את מי שיכול להחליף את המנהיג העליון עלי חמינאי", כך אמר היום (ראשון) פרופ' אייל זיסר, מהחוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה מאוניברסיטת תל אביב, בשיחה עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר. הוא הוסיף בשיחה ב-103FM כי "אני חושב שזה טוב שרואים מי זאת איראן, היה לנו את רוחאני, זריף, נשף מסכות חיוכים ומתק שפתיים וכאן יש אחד - איברהים ראיסי - שאומר בדיוק מה איראן רוצה".

לדבריו, לפעמים עדיף לדעת מול מה אתה ניצב, ולא שיספרו לך סיפורים. "כמו שכולם אומרים זה לא באמת משנה, יש לאיראן כיוון והיא הולכת בו", הסביר פרופ' זיסר, "השיקולים האיראנים מורכבים, יש כאלו פנימיים, ולא רק אלה מול או נגד המערב". הוא הוסיף: "אם האמריקאים נכנעים, למה לתת להם פרס על פייסנות ונחמדות? המסר האיראני הוא שלא מקבלים על זה פרס. האמריקאים מתקפלים ואנחנו עומדים על שלנו".

"אין כאן סתירה, אני מניח שאם האמריקנים כל כך רוצים להגיע להסכם, הם יגיעו גם כשיש את האדם הזה בראשות איראן", אמר, "אני חושב שזה תוצאה שהיה נשיא כאילו מתון, רוחאני, אז עכשיו תקבלו אותו". הוא נשאל האם הדבר צפוי להשפיע על הפרותה סכם הגרעין מצידה של איראן, או להקצנה במדינה, והשיב: "איראן על הקרשים, הם צריכים את ההסכם כאוויר לנשימה, כדי לשקם את הכלכלה; והם מקבלים את ההסכם בלי הרבה תמורה מצידם".