בארה"ב דיווחו הלילה (שישי) כי ממשל הנשיא ג'ו ביידן מתכוון לסגת מהצהרת דונלד טראמפ כי הוא מכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן, כך על פי דיווח באתר החדשות The Washington Free Beacon. לפי הדיווח, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן היה הראשון שהעלה שאלות לגבי הנושא כבר בפברואר כאשר לא אמר האם משרדו ידבוק בהחלטת הממשל הקודם להכיר באזור. 

גורם במחלקת המדינה של ארה"ב אמר לאתר החדשות כי "מזכיר המדינה אמר באופן ברור כי מבחינה פרקטית, רמת הגולן חשובה לביטחון ישראל, כל עוד בשאר אל אסד שולט בסוריה וכוחות בחסות איראן נוכחים שם. אלה מהווים איום כלפי ישראל". 

מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו, אמר לאתר החדשות כי "רמת הגולן אינה כבושה על ידי ישראל, היא חלק ממנה. לישראלים יש זכות לאדמה הזו. לרמוז כי על האדמה הזו לחזור לסוריה, גם אם זה יותנה בשינויים במשטר הסורי, זה לא סביר, גם בהיבט של ביטחון ישראל וגם בהיבט החוק הבינלאומי". 

למרות שממשל ביידן לא התייחס באופן רשמי לנושא זה, במערכת הפוליטית כבר החלו להגיב לדיווח זה. השר לביטחון פנים עמר בר לב כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "רמת הגולן לא הייתה יותר ישראלית בגלל החלטת טראמפ - והיא לא תהיה פחות ישראלית אם תתבטל ההחלטה עכשיו". 

השר לפיתוח הנגב והגליל, עודד פורר, התייחס גם הוא לדיווח ואמר כי "רמת הגולן היא חבל ארץ חשוב ובלתי נפרד ממדינת ישראל ותמיד תהיה כך". 

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה כי "רמת הגולן היא נכס אסטרטגי וחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית. ארה״ב הכירה בריבונותנו על רמת הגולן ובחשיבותה האסטרטגית לבטחון ישראל. מי שמפיץ שמועות על ביטול ההכרה הזו פוגע בבטחון, פוגע בהכרזת הריבונות ומוכן (לא בפעם הראשונה) לגרום נזק ממשי למדינת ישראל, ולסכן את ביטחונה ואת יחסיה עם ארה״ב, רק כדי לפגוע בממשלה החדשה".