משטרת האיטי הודיעה כי ארבעה חשודים בהתנקשות בנשיא ג'ובנל מואיז נהרגו בקרב יריות ושניים נוספים נעצרו, אולם עדיין לא ברור מי עומד מאחורי הרצח שמסבך יותר את המערבולת הפוליטית במדינה הקריבית הענייה.

מפקד המשטרה, ליאון שארל, עדכן הלילה כי כוחות המשטרה הצליחו לחסל ארבעה מהחשודים בקרב יריות בבירה פורט-או-פרינס וכי שלושה שוטרים שהוחזקו בני ערובה שוחררו בשלום. שניים מהחשודים נעצרו ונמשך מרדף אחרי חשודים נוספים. הוא לא סיפק פרטים על זהותם של החשודים.

שגריר האיטי בוושינגטון, בוקיט אדמונד, טען הלילה כי המתנקשים שירו למוות בנשיא מואיז ופצעו קשות את רעייתו מרטין במעונם הפרטי ביום רביעי לפנות בוקר היו "מקצוענים מאומנים היטב". לדבריו, החמושים היו "זרים" שדיברו ספרדית והתחזו לסוכנים של הסוכנות למלחמה בסמים של ארה"ב. "זו הייתה התקפת קומנדו מתוכננת היטב", אמר השגריר. "זה מעשה ברברי. התקפה על הדמוקרטיה שלנו".

מואיז, לשעבר איש עסקים בתחום ייצוא הבננות, נבחר לנשיא של האי הקריבי העני בנובמבר 2016, אחרי שניצחונו בהצבעה שנה קודם לכן בוטל בשל אי סדרים במהלך כהונתו, ניצב מואיז בפני האשמות על שחיתות והאשמות כי הוא מנסה להגדיל את סמכויותיו ולהפוך לשליט יחיד.

המחאה נגדו גברה בפברואר האחרון, כאשר האופוזיציה דרשה את התפטרותו בטיעון שהמנדט שלו הסתיים מאחר שעברו חמש שנים מאז התפטרותו של הנשיא הקודם, מישל מרטלי. אולם מואיז ותומכיו טענו מנגד כי יש לו עוד שנה מלאה לכהן כי הוא נכנס לתפקיד רק בפברואר 2017.

רצח הנשיא החריף את הטלטלה הפוליטית במדינה והותיר חוסר ודאות לגבי זהות המנהיג. ראש הממשלה בפועל, קלוד ג'וזף, הכריז כי הוא כרגע עומד בראש המדינה, על אף שלא קיבל את אישור הפרלמנט המשותק ולמרות שהיה אמור לפנות את תפקידו לראש ממשלה חדש שעדיין לא הושבע.

הלילה קרא ג'וזף לחקירה בינלאומית והבטיח לעבוד עם כל הצדדים היריבים במדינה והבהיר כי הוא תומך בקיום הבחירות המתוכננות להמשך השנה. "אנחנו צריכים את כולם כדי לקדם את המדינה הזו", אמר.