נשיא תוניסיה קייס סעיד, דחה הערב (שני) את ההאשמות של יריביו שטענו כי החלטתו מאמש להדיח את ראש הממשלה ולהשעות את הפרלמנט היו הפיכה. סעיד טען כי טובת המדינה הצדיקה את הצעדים. במהלך פגישה שקיים סעיד עם ראשי ארגוני העובדים, עורכי הדין, החקלאים והנשים, הוא הצהיר כי "ההחלטות שלי היו יישום של נוסח החוקה ולא הפיכה. עוד אמר הנשיא כי "הפיכה היא התרחקות מלגיטימציה ואני פניתי אל החוקה". 

סעיד הוסיף כי הוא עדכן את יו"ר הפרלמנט, מנהיג מפלגת א-נהדה ראשד ע'אנושי, על כוונתו לנצל את סמכותו במסגרת החוקה: "לא פיזרתי את הפרלמנט, אלא הקפאתי את עבודתו", הדגיש והאשים כי "היו גורמים שניצלו את העם וחשבו שהמדינה עומדת למכירה". נשיא תוניסיה אמר: "היו גורמים שהתנהגו כאילו המדינה שייכת להם. המדינה לא הייתה יכולה להמשיך בדרך הזו. שמרתי על סבלנות והזהרתי יותר מפעם אחת שאני לא אקבל את המצב הנוכחי".

סעיד הכריז על עוצר לילי בין שבע בערב לשש בבוקר, שיחול היום ויימשך עד יום שישי, בעקבות המהומות במדינה. בנוסף, השעה את פעילות מוסדות הממשל והארגונים הציבוריים ממחר ולמשך יומיים, למעט כוחות הביטחון ומוסדות החינוך והבריאות. "אני קורא לכולם להירגע ולא להגיב לפרובוקציות של גורמים מסוימים", אמר הנשיא. "יש מי שמבקשים לפוצץ את המדינה מבפנים. אני לא רוצה שתישפך ולו טיפת דם אחת בארצי", הצהיר. 

הדרמה בתוניסיה, ערש "האביב הערבי", צברה תאוצה אתמול בערב כאשר סעיד הכריז כי הוא מדיח את ראש הממשלה הישאם אל-משישי, ולוקח לעצמו את סמכויות השלטון עד שימנה ראש ממשלה חדש. סעיד גם החליט להקפיא את פעילות הפרלמנט ולהסיר את החסינות של כל המחוקקים כדי לאפשר לתביעה לחקור חשדות לביצוע פשעים. היום הודחו גם שרי ההגנה והמשפטים.

ההחלטה הדרמטית התקבלה אחרי יממה סוערת כאשר אלפים הפגינו נגד א-נהדה, המפלגה האסלאמית המזוהה עם האחים המוסלמים ששולטת בפרלמנט מאז המהפכה של 2011. הם האשימו כי המצב הכלכלי, החברתי והבריאותי הידרדר ומפגינים רבים פרצו למשרדי המפלגה במספר ערים והרסו את תכולתם.

הודעתו של סעיד הוציאה רבבות תושבים נלהבים לרחובות והם חגגו לאורך כל הלילה. בא-נהדה האשימו את הנשיא בביצוע הפיכה ובפגיעה בחוקה וקראו לתומכיהם לצאת לרחובות ונרשמו עימותים בין שני הצדדים היריבים. חיילים חסמו את דרכו של היו"ר ע'אנושי כאשר ניסה להיכנס לבניין הפרלמנט הבוקר, ואחרי שביתת שבת של שעות אחדות, הוא עזב את המקום. בערב גם עזבו תומכי המפלגה את האזור. 

בקהילה הבינלאומית עקבו אחרי האירועים והפצירו בצדדים לשמור על הסדר החוקתי. דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, ציינה הערב כי הממשל האמריקאי "מוטרד" מההתפתחויות וכי נציגי הבית הלבן ומחלקת המדינה נמצאים בקשר עם גורמים תוניסאיים בכירים: "אנחנו קוראים לרגיעה ותומכים במאמצים התוניסאיים להתקדם על פי עקרונות דמוקרטיים", אמרה סאקי, שהודתה כי הבית הלבן עדיין לא יודע אם מדובר בהפיכה וכי מחלקת המדינה תבחן זאת מבחינה משפטית.

גם באיחוד האירופי קראו לכל המעורבים "לכבד את החוקה, את מוסדותיה ואת שלטון החוק: "אנחנו גם קוראים להם לשמור על רגיעה ולהימנע מאלימות", נמסר.