בית המשפט העליון בהונג קונג הרשיע היום (שלישי) את טונג יינג-קיט בעבירות טרור והסתה לבדלנות, האדם הראשון שמורשע במסגרת חוק הביטחון הלאומי שהידק את האחיזה הסינית בעיר.

טונג בן ה-24, שנעצר ביולי אשתקד, הואשם שהסתער עם אופנוע לעבר שלושה שוטרים במהלך הפגנה כשהוא נושא דגל שעליו נכתב "תשוחרר הונג קונג, המהפכה של זמננו".

הצעיר הכחיש את האישומים נגדו, אולם בתום משפט של 15 יום שהתקיים ללא מושבעים, בניגוד למסורת המשפטית בהונג קונג, שלושת השופטים הרשיעו אותו היום בעבירות החמורות. בשל כך, עומד טונג בפני עונש של מאסר עולם.

על פי השופטת אסתר טו, הסיסמה "תשוחרר הונג קונג" עלולה להסית אחרים לפעול למען מטרות בדלניות וטונג היה צריך להבין את המשמעות של מעשיו. כמו כן, השופטים קבעו כי סירובו של טונג לעצור במחסום המשטרתי "סיכן באופן משמעותי את ביטחון הציבור" וכי הוא פעל "במטרה להטריד את הציבור כדי לקדם סדר יום פוליטי".

פעילי זכויות אדם מיהרו לגנות את הפסיקה. "להרשיע את טונג יינג-קיט ב'בדלנות' בשל הצגת דגל עם סיסמה פוליטית שנמצאת בשימוש שכיח זו הפרה של החוק הבינלאומי שקובע כי אסור להפוך את חופש ביטוי לעבירה פלילית אלא אם מדובר באיום מפורש", אמרה ימיני מישרה, מנהל אזור אסיה והפסיפיק בארגון אמנסטי.