משחקי ריגול: שירות הביטחון הרוסי עצר את פרופ' אלכסנדר קורנוב, אחד המדענים המובילים במדינה בתחום מערכות נשק על קוליות, בחשד לבגידה חמורה, יממה אחרי שנודע כי מאבטח בשגרירות בריטניה בגרמניה נעצר בחשד להעברת מידע לסוכן רוסי.

על פי הדיווחים ברוסיה, סוכנים של היחידה לריגול נגדי של שירות הביטחון FSB עצרו את קורנוב (73) והם מבקשים מבית המשפט במוסקבה להאריך את המעצר למשך חודשיים בשל עבירה של בגידה חמורה. על פי המידע הראשוני שנמסר לתקשורת, המדען הבכיר העביר לאזרח זר מידע על התפתחויות מדעיות בתחום המערכות העל קוליות.

התקשורת הרוסית ציינה כי קורנוב הוא פרופ' למחלקה למערכות שליטה וטכנולוגיות באוניברסיטה הפוליטכנית של סנט פטרבורג שמשמש גם מנכ"ל ומעצב ראשי של מכון מחקר במערכות על קוליות. סוכנות אינטרפקס ציטטה גורם שציין כי קורנוב גם היה מעורב בפרויקט של המטוס העל קולי אייאקס שהחל עוד בימי ברה"מ ועדיין נמצא בפיתוח בחברה שמנהל המדען.

בתוך כך, פורסמו פרטים חדשים על דיוויד סמית (57), מאבטח בשגרירות בריטניה בברלין, שנעצר ביום שלישי בערב בחשד להעברת מידע לסוכן רוסי תמורת תשלום. גורמי הביטחון בגרמניה ובבריטניה ציינו כי סמית, בריטי שמתגוררים שנים ארוכות בגרמניה, היה תחת מעקב ממושך וכי עדיין נבדק מה היה תוכן המידע שהוא העביר, כאשר חלק מההערכות הן שמדובר בתוכניות להגנה מפני מתקפת טרור.

הצהובון הבילד ציטט שכנים של סמית שסיפרו כי הוא שמנמן, קירח והגיע לגובה של 1.70 מטרים וכי הוא נהג במכונית פורד פייסטה, כאשר יצא לעבודה מוקדם בבוקר ושב מאוחר. "הוא היה ידידותי, חייכן ובחור מנומס", סיפר אחד השכנים. "הוא תמיד בירך את השכנים שלו".

הדיילי מייל הבריטי פרסם צילומים מתוך הדירה של סמית שבה נראו שני דגלים של רוסיה וכובעי צבא מתקופת ברה"מ וסמלים של הציים הרוסיים האזוריים, לצד בובות דובי, ספרים ברוסית, ספרים על היסטוריה צבאית, ספר ריגול של ג'ון לה קארה, ספרים של זיגמונד פרויד וספר שכולל תיאוריות קונספירציה.

בגרמניה הבהירו כי הם מתכוונים להעמיד לדין את סמית וכי הוא לא יוסגר לבריטניה, ולפי הדיווחים בבריטניה, שם בלונדון מעדיפים שכך יישאר המצב מאחר שהחוקים הנוגעים לריגול מיושנים מדי. "עדיף שיישאר בגרמניה", אמר גורם ממשלתי לטיימס. "יש להם סמכויות שמאפשרות להחזיק חשודים במעצר זמן ארוך יותר".