כוננות גבוהה בלב וושינגטון: בית המשפט העליון של ארה"ב ובניין משרדים של בית הנבחרים פונו כאשר כוחות המשטרה טיפלו במשאית חשודה עם חומרי נפץ שהתגלתה ליד ספריית הקונגרס.

בתוך כך, המשטרה נהילה משא ומתן עם החשוד שיושב בתוך המשאית והראה לשוטר שיש לו מתקן שיכול לפוצץ את חומר הנפץ. גורמי אכיפת חוק אישרו כי החשוד גם העלה סרטון של חצי שעה לפייסבוק, לפני שהחשבון שלו נסגר, ובו הוא אמר שיש לו פצצה ודיבר על "מהפכה". לאחר מכן, החשוד הסגיר עצמו לכוחות המשטרה ללא כל עימות והוא זוהה בשם פלויד ריי רוזברי, בן 49, מקרוליינה הצפונית 

בדיווחים בלתי מאומתים ברשתות החברתיות נאמר כי בסרטון נשמע החשוד מביע תמיכה בנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ומביע את ביטחונו כי הנשיא ג'ו ביידן יודח וטראמפ ישוב לבית הלבן ויעניק חנינות. הוא גם תקף את הנשיא ביידן על הנסיגה מאפגניסטן והאשים אותו שנתן כלי נשק לטליבאן, דרש מביידן ומננסי פלוסי לעזוב וגם יצא נגד טרסנג'נדרים בצבא ועטיית מסכות נגד הקורונה. 

קודם לכן, משטרת הקפיטול הודיעה כי היא מטפלת באירוע של "איום פעיל של פצצה" אחרי שהמשאית החשודה התגלתה בקרבת הספרייה. כלי תקשורת בארה"ב ציטטו גורמים משטרתיים שציינו כי נבדק חשד להימצאות של חומרי נפץ בכלי הרכב. לפי דיווח בכלי התקשורת האמריקאים, כוחות המשטרה בבירה וושינגטון מנהלים משא ומתן עם אדם החשוד כאחראי לאיום הפצצה. 

בצילומים מהזירה נראו ניידות של משטרת הקונגרס ומשטרת וושינגטון וחלק מהשוטרים אף השתמשו במסכות גז. גם סוכנים של הבולשת הפדרלית ושל הסוכנות לאלכוהול, טבק וכלי נשק היו נוכחים בשטח.

חברי בית הנבחרים והסנאט נמצאים בפגרה ומרביתם לא שוהים בוושינגטון, אולם העובדים בבניין המשרדים קאנון של בית הנבחרים נקראו להתפנות. גם הנוכחים בבניין המשרדים ג'פרסון נקראו לעבור למקום מבטחים. בנוסף, נסגר בניין בית המשפט העליון, על אף שהוא סגור לציבור בשל מגבלות הקורונה.