מעטים האמינו כי גל האלימות הנוכחי נגד יהודים בארצות הברית יתאפשר כשזיכרון השואה עודנו חי. כיום יש יהודים בארצות הברית שחוששים ללכת ברחוב בלבוש עם סממנים יהודיים ולדבר עברית או יידיש בפומבי. לא פעם אנו נחשפים בכלי התקשורת למראות מזעזעים של יהודים שמותקפים על ידי שונאי ישראל בערים הגדולות. כל אלה צריכים להדליק עבורנו נורות אזהרה.

בעצרות שמתקיימות נגד ישראל באירופה ובארצות הברית נשמעות סיסמאות אלימות נגד יהודים. האנטישמיות מתבטאת גם בהשחתת רכוש ובריונות ברשת. לרוב המתקפות האנטישמיות הללו לא מגיעות מקבוצות ימין קיצוני. בדרך כלל הן מבוצעות על ידי קבוצות של אסלאמיסטים ובעלי בריתם מהשמאל הרדיקלי.

הן גם לא קורות בפתאומיות. פעילי תנועת החרם על ישראל (BDS), שמקדמת דה־לגיטימציה של מדינת ישראל, תקפו בעבר יהודים באוניברסיטאות ובערים בארצות הברית. חברי הקהילה היהודית בארצות הברית מיקדו בשנים האחרונות את תשומת לבם באיומים מצד הימין הקיצוני ולא נתנו דעתם על מעשי האלימות מצד פעילי ה־BDS. גם רשויות אכיפת החוק לא מספיק חקרו ולא מיצו את הדין עם אותם פעילים אנטישמים.

במהלך העשור האחרון אותם גורמים קיצונים שפועלים נגד ישראל הפכו לאלימים יותר. כבר שנים שגורמים אלה מפריעים לאירועים ונאומים לתמיכה בישראל שנערכים ברחבי ארצות הברית, לעתים קרובות בצורה אלימה. כך למשל, בדצמבר 2017 התכנסו מפגינים פרו־פלסטינים בניו יורק וקראו לאינתיפאדה.

בשנת 2018 קיצונים אנטי־ישראלים הפריעו לאירוע שנערך על ידי ארגון “מילואימניקים בחזית” בבית כנסת בניו יורק. כך, לאורך זמן, היעדר מענה מספק מצד הקהילה היהודית ורשויות אכיפת החוק והעובדה שהאשמים לא נתנו את הדין, הכשירו את מעשיהם וסללו את הדרך לאלימות כלפי יהודים, שלה אנו עדים כיום.

בעקבות המהומות שפרצו בשל מותו של ג’ורג’ פלויד ועלייתה של תנועת Black Lives Matter, הגורמים הקיצונים, שרואים עצמם “לוחמי צדק” למען הפלסטינים, הקצינו אף יותר. הם ראו במצב הצדקה והזדמנות לתקוף יהודים באמריקה, בלי לתת את הדין.

אנו, חברי הקהילה היהודית האמריקאית, חיים כעת תחת איום של אלימות אנטישמית לא רק מקבוצות ימין קיצוני, אלא גם מצד קיצונים אסלאמיסטים והשמאל הרדיקלי. לא מדובר רק בשיח שנאה, אלא באיום פיזי של ממש, שעלול להסלים אם התוקפים ישוחררו בלי לשאת בהשלכות למעשיהם.

איננו יכולים להמשיך להתעלם מהסכנה ההולכת וגדלה ולהסתמך אך ורק על גורמי אכיפת החוק ומאבטחים כדי למנוע פשעי שנאה נגד הקהילה היהודית. עלינו ליזום מהלכים ולקחת אחריות כדי להגן על יקירינו. אחרת אנו, היהודים באמריקה, גוזרים על עצמנו לחיות בפחד כמו אחינו היהודים בפריז, בלונדון, בברלין ובערים נוספות, שבהן מתקפות אנטישמיות הן דבר שבשגרה. 

הכותב הוא איש עסקים ישראלי־אמריקאי, יזם ונדבן. בשנת 2000 הקים יחד עם אשתו גילה את הקרן המשפחתית של אדם וגילה מילשטיין.