נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע היום כי הוא נכנס לבידוד עצמי אחרי שמספר אנשים שקרובים אליו נדבקו בנגיף הקורונה, יממה אחרי שנועד עם נשיא סוריה, בשאר אסד, וצפה בתרגיל צבאי גדול.

בהודעה שפרסם הקרמלין נאמר כי פוטין "ישמור על בידוד עצמי לפרק זמן מסוים" אחרי שזוהו מספר מקרים מאומתים של הידבקות בקורונה בסביבתו הקרובה. "הנשיא מרגיש בריא לחלוטין", הדגיש דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, שהוסיף כי בדיקת הקורונה של הנשיא הייתה שלילית. בזמן הבידוד, ישהה פוטין באחוזת נובו-אוגריובו שממערב למוסקבה.

פסקוב לא חשף את זהות האנשים שנדבקו בנגיף, על אף שהוא הבהיר כי בקרמלין יודעים מי הם, אולם הוא ציין כי עדיין לא ברור אם הם היו מחוסנים. "הרופאים עושים את עבודתם", הדגיש. "זה נוהל רגיל כאשר אדם נמצא בקשר עם חולים, הוא ממתין מספר ימים. אתם ואני יודעים שהחיסון מגן מפני תחלואה קשה, אבל עדיין אפשר להידבק".

בשל הבידוד, פוטין לא ייצא לטג'יקיסטן, שם היה אמור להשתתף בפסגה של מנהיגי מדינות ארגון שנחאי לשיתוף פעולה והארגון לביטחון קולקטיבי, ובמקום זאת הוא ישתתף באירועים באמצעות הווידיאו.

ההודעה על כניסתו של הנשיא הרוסי לבידוד הגיעה שעות ספורות אחרי שנודע כי הוא אירח אתמול את הנשיא אסד במוסקבה, אולם פסקוב הבהיר כי ההחלטה על הבידוד התקבלה אחרי הפגישה. כמו כן, פוטין ביקר אתמול בתרגיל הצבאי הגדול זאפאד-2021 במערב המדינה ונפגש עם זוכי המדליות מהמשחקים הפראלימפיים בטוקיו.