אפל וגוגל נכנעו בפני המשטר הרוסי והסירו את יישומון הבחירות של מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני, לקראת הבחירות הכלליות שהחלו בסוף השבוע. גורמים בגוגל טענו כי נקטו את הצעד החריג בשל איום בתביעה נגד עובדים של החברה במדינה.

היישומון "הצבעה חכמה" פותח על־ידי נאמניו של נבלני בניסיון לסייע למצביעים ברחבי המדינה להצביע עבור מועמדים שיש להם סיכוי גבוה יותר לגבור על המתמודדים מטעם מפלגת השלטון רוסיה מאוחדת, במטרה לגרום למבוכה לנשיא פוטין בבחירות שהחלו ביום שישי ויסתיימו היום.

אף שהרשויות ברוסיה הצהירו כי היישומון אינו בלתי חוקי, כחלק מצעדיהן נגד נבלני והארגונים הקשורים אליו, ואף שניתן היה להשיג אותו בחנויות האפליקציות, ביום שישי, עם פתיחת הקלפיות בבחירות לפרלמנט, נעלם היישומון מהחנויות של אפל וגוגל.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב ציין כי שתי החברות רק מילאו אחר החוק הרוסי אחרי שקיבלו מכתב שמתריע על כך שהיישומון אינו חוקי. אולם ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי המשטר הרוסי איים לנקוט צעדים משפטיים נגד עובדים מקומיים, וגורם המודע להחלטה של גוגל סיפר כי הרשויות אף הציגו שמות ספציפיים של עובדים הצפויים לעמוד לדין.

אנשיו של נבלני לא הסתירו את זעמם וכינו את ההחלטה "צנזורה פוליטית מבישה". "עצוב שברגע של התמודדות בין אנשים כנים לבין משטר מושחת, החברות האלה שיחקו לידיו של האחרון", אמרה הדוברת של מנהיג האופוזיציה, קירה ירמיש. "המשטר הרודני של רוסיה והתעמולה שלו יתלהבו מכך", הוסיף עוזרו של נבלני, איוון ז'דנוב.