הרשויות בבריטניה הגישו היום (שלישי) כתב אישום נגד דניס סרגייב, החשוד השלישי בפרשת ניסיון ההתנקשות במרגל לשעבר, סרגיי סקריפל, באמצעות רעל הנוביצ'וק בסולסברי בשנת 2018, והצהירו כי יש הוכחות שהחשודים הם סוכנים רוסים.

הסקוטלנד יארד הודיע כי סרגייב, שהשתמש בשם הבדוי סרגיי פדוטוב, השתתף יחד עם שני החשודים הנוספים - אלכסנדר מישקין ואנטולי צ'פיגה - בניסיון חיסולו של סקריפל באמצעות גז העצבים הקטלני בסולסברי במרץ 2018. סקריפל, בכיר לשעבר במודיעין הרוסי שנעצר על ריגול עבור המערב ושוחרר מהכלא לפני 11 שנה, ובתו יוליה נפצעו קשה, אולם שרדו. דון סטרג'ס (44), בריטית שגם נחשפה לבקבוק עם הרעל, מתה ביולי 2018.

כמו כן, המשטרה הבריטית הצהירה היום לראשונה כי יש הוכחות שהשלושה השתייכו לסוכנות הביון של משרד ההגנה הרוסי (GRU). "השלושה פעלו בצוות קטן במטרה להפעיל נוביצ'וק ולהרוג אנשים במדינה הזו", אמר סגן עוזר מפכ"ל המשטרה, דין היידון, הממונה על תחום הלוחמה בטרור. "אני יכול להוכיח שהם פעלו בתור יחידה שקשורה ל-GRU".

שרת הפנים, פריטי פאטל, הצהירה שבריטניה תנסה לעצור את השלושה אם יעזבו את רוסיה. "אנחנו לא נסבול התנהלות עוינות כזו בבריטניה", אמרה בנאום בפרלמנט. "נמשיך לנקוט בצעדים נחושים כדי להתמודד עם האיום מצד רוסיה".

בתוך כך, בית הדין האירופי לזכויות אדם קבע הבוקר כי רוסיה אחראית להתנקשות בחייו של מתנגד המשטר, אלכסנדר ליטוויננקו, בבריטניה בשנת 2006 באמצעות רעל הפולוניום 210.

השופטים פסקו כי החשודים, אנדריי לוגובוי ודמיטרי קובטון, פעלו כסוכנים של רוסיה והאשימו כי מוסקבה לא ביצעה חקירה ראויה או פעלה נגד החשודים. הם הורו לרוסיה לשלם פיצוי של מאה אלף אירו לאלמנה, מרי אנה (מרינה) קרטר, ועוד 22,500 אירו הוצאות משפט.