בית המשפט באוסטרליה קבע היום (חמישי) כי יש להעמיד לדין את מנהלת בית הספר האורתודוקסי לשעבר, מלכה לייפר, נגדה עומדים 70 סעיפים של תקיפה מינית של שלוש מתלוננות. לייפר בת ה-55 כפרה באישומים נגדה, בשימוע שהתנהל בבית המשפט במלבורן.

במקור, עמדו נגדה 74 אישומים הכוללים אונס ותקיפה מגונה, אלא שבמהלך הדיון ארבעה אישומים בוטלו על ידי התביעה, לאחר שהתברר כי מדובר היה בתקריות שהתרחשו לכאורה בישראל. ההאשמות נגדה נוגעות לאחיות דאסי ארליך, ניקול מאייר ואלי סאפר, בעת שכיהנה לייפר כמנהלת בית הספר במלבורן, בין השנים 2004-2006. 

השופטת, ג'והאנה מטקאלף סברה כי הראיות שהוצגו על ידי האחיות בבית המשפט מספקות לצורך הרשעתה. הדיון הבא בעניינה צפוי להתקיים ב-21 באוקטובר, בבית המשפט המחוזי בוויקטוריה.

במהלך הדיון, בעלה לשעבר של ארליך, יהושע, העיד כי בשנת 2008, אשתו לשעבר ביצעה שיחה לאחותה, ניקול מאייר, במהלכה נשמעה מבוהלת. בעדותו, טען כי שמע את אשתו מספרת בבהלה על מקרה שאירע לה עם ליייפר.

"דאסי נשמעה מודאגת מהשתלשלות האירועים, וחששה שמא המקרה יעבור הלאה", העיד הבעל לשעבר. הוא טען שדאסי ניסתה לשכנע את העובדת הסוציאלית, עמה נפגשה אחרי המקרה, שלא לעשות דבר בנדון.

מארגון מגן, המלווה את הנפגעות, נמסר: "אנו מברכים את מערכות הצדק באוסטרליה שלא לקחו זמן, וקבעו כי יש תשתית ראייתית בתיק מלכה לייפר. אנו עומדים לצד המתלוננות האמיצות שלא הסכימו לוותר ונלחמו שנים רבות על העמדתה לדין ומשוכנעים שבית המשפט באוסטרליה ירשיע את לייפר וישים סוף לפרשייה הקשה הזאת".