דרמה דיפלומטית ומשפטית בינלאומית הסתיימה בסוף השבוע, אחרי קרוב לשלוש שנים - שני אזרחים קנדים שריצו מאסר בסין שוחררו ושבו לארצם, וזאת שעות ספורות אחרי שמנג וונז'ו, בכירה בחברת התקשורת וואווי, שוחררה ממעצר הבית שלה בקנדה בעקבות הסכם עם ארה"ב, אשר ויתרה על הסגרתה.

מנג, סמנכ"לית הכספים של וואווי ובתו של מייסד החברה, נעצרה בקנדה בתחילת דצמבר 2018 והוכנסה למעצר בית לבקשת רשויות החוק בארה"ב, שהאשימו אותה בהפרת הסנקציות על איראן. ימים ספורים לאחר מכן, הגיבה סין עם מעצרם של מייקל קובריג, דיפלומט קנדי לשעבר שעבד עבור מכון המחקר אינטרנשיונל קרייסיס, ושל היועץ העסקי מייקל ספאבור. הם הואשמו במעורבות ב"פעילויות שאיימו על הביטחון הלאומי", וספאבור נידון לאחרונה ל־11 שנות מאסר.

בצל המתיחות המתמשכת בין ארה"ב לסין, התקיימו מגעים בין עורכי דינה של מנג לבין משרד המשפטים האמריקאי לסיום הפרשה. בדיון שהתקיים ביום שישי בערב, כפרה מנג בהאשמות נגדה על מרמה, אולם הודתה כי היא הטעתה את הממשל האמריקאי על עסקי החברה באיראן. משרד המשפטים הסכים להקפיא את ההליכים נגד מנג, ואם היא לא תחזור בה מהצהרותיה - כתב האישום והדרישה להסגרה יבוטלו בעוד 14 חודשים.

בעקבות זאת, אישר בית המשפט בוונקובר את שחרורה של מנג ממעצר בית, והיא עלתה לטיסה לסין. בבייג'ינג הגיבו באופן מיידי, ואפשרו לשני הקנדים העצורים לשוב לארצם, אחרי יותר מאלף ימים מאחורי הסורגים. אתמול אחר הצהריים הם נחתו בנמל התעופה של קלגרי, בלוויית השגריר בבייג'ינג דומיניק ברטון, ואת פניהם קיבל ראש הממשלה ג'סטין טרודו.