מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, אמר במהלך 'תערוכת הפיתוח הביטחונית' בקוריאה, כי פיתוח הנשק של ארצו נחוצה לנוכח המדיניות העוינת של ארצות הברית ומרוץ החימוש בדרום קוריאה "שמערערות את יציבות חצי האי". לדבריו של ג'ונג און, פיונגיאנג הגדילה את הארסנל הצבאי שלה לצורכי הגנה ולא ללחימה. "אנחנו לא דנים במלחמה אלא באיך למנוע אותה וכיצד להגדיל את ההרתעה שלנו על מנת להגן על הריבונות שלנו", אמר. 

דבריו של ג'ונג און מגיעים לאחר הניסוי שערכה דרום קוריאה לאחרונה בשיגור טיל בליסטי מצוללת. כמו כן, על פי הדיווחים בקוריאה היא צפויה לרכוש נושאות מטוסים חדשות ומטוסי F-35. מנגד, דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית העריך כי צפון קוריאה התקדמה משמעותית בתוכנית הגרעין שלה עם הרחבת הכור המשמש לייצור דלק לפצצות. 

כמו כן, בסוף חודש ספטמבר האחרון ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי ראשון מסוגו בטיל היפר סוני (על קולי) חדש שיוצר על ידה. סוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית אישרה כי הניסוי נועד על מנת לבדוק את "בקרת הניווט והיציבות של הטיל". בכיר במדינה אמר לסוכנות הידיעות המקומית כי "פיתוח מערכת נשק זו, הגדילה את יכולותיה של המדינה להגן על עצמה מכל הבחינות". 

הטיל הבליסטי הקוראני  (צילום: KCNA via REUTERS)
הטיל הבליסטי הקוראני (צילום: KCNA via REUTERS)


במקביל לכך, ארצות הברית אמרה כי מוכנה לקיים שיחות דיפלומטית בכל עת עם צפון קוריאה, אולם בפיונגיאנג דחו את הבקשה ואמרה כי אינם מוכנים לקיים שיחות עם וושינגטון כל עוד היא נוקטת בסנקציות נגד צפון קוריאה ומתבססת צבאית בדרום. "קשה להאמין לטענותיה של ארה"ב כי היא אינה עוינת כלפי צפון קוריאה לנוכח הפעולות שלה", אמר מנהיג צפון קוריאה.

"המאמצים המסוכנים של דרום קוריאה פוגעים באיזון הצבאי בחצי האי הקוראני ומגברים את חוסר היציבות. דרום קוריאה מעוניינת להשיג יתרון צבאי בחצי האי בתואנה אבסורדית של הגנה עצמית", הוסיף. 

ג'ונג און ב'תערוכת הפיתוח הביטחונית' (צילום: KCNA via REUTERS)
ג'ונג און ב'תערוכת הפיתוח הביטחונית' (צילום: KCNA via REUTERS)


כזכור, נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה-אין, קרא במהלך נאומו בעצרת האו"ם בחודש שעבר להגיע לסיום רשמי של מלחמת קוריאה, שהסתיימה ב-1953 רק בהפסקת אש ולא בהסכם שלום. הניסיונות להגיע לסיום רשמי של הקרבות עלו בתוהו, זאת בעקבות סירובה של קוריאה הצפונית לוותר על הנשק הגרעיני. 

קים יו ג'ונג', אחותו של מנהיג צפון קוריאה, קים גו'נג' און, התייחסה להצעתו של ג'יאה-אין ואמרה כי "היא מעניינת ומעוררת הערצה, אך התנאים אינם מתאימים בגלל הסטנדרטים הכפולים, הדעות הקדומות והאיבה של דרום קוריאה. במצב כזה אין היגיון להכריז על סיום המלחמה, דרום קוריאה צריכה לשנות את הגישה שלה ולטפח את התנאים לדיון משמעותי על דרכים לסיים את העימות".