הסכם עבודה שהושג הלילה בין האולפנים בהוליווד לבין ארגון העובדים שמייצג את צוותי הבמה מנע ברגע האחרון שביתה חסרת תקדים שהייתה משתקת את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה.

הברית הבינלאומית של עובדי הבמה התיאטרליים, שמייצגת כ-60 אלף עובדים מאחורי הקלעים בהפקות הטלוויזיה והקולנוע, והברית של מפיקי הסרטים והטלוויזיה, שמייצגת את חברות ההפקה ובהם האולפנים הגדולים של הוליווד, הודיעו על הסכם טנטטיבי לשלוש שנים, שעדיין מצריך את אישור חברי ארגון העובדים.

לפי הפרטים שפורסמו, ההסכם כולל הפסקות של עשר שעות בין משמרות צילום, 54 שעות מנוחה בסופי שבוע אחרי חמישה ימי צילומים רצופים, העלאת המימון לתוכנית הפנסיה וביטוח הבריאות והעלאה שנתית של שלושה אחוזים בשכר, יסוד תוכניות לקידום "גיוון, שוויון וכוללנות בתעשייה" ואף קנסות על מעסיקים שלא יאפשרו הפסקות אוכל.

ההודעה על ההסכם הגיעה זמן קצר לפני שתם האולטימטום של ארגון העובדים שאיים להתחיל הלילה בשביתה היסטורית, הראשונה ב-128 שנותיו, שהייתה משתקת את כל הפקות הטלוויזיה והקולנוע כאשר תעשיית הבידור מתחילה להתאושש ממשבר הקורונה. הארגון איים כי השביתה תצא לפועל אם לא ייענו דרישותיו לשיפור שעות העבודה, לסביבת עבודה בטוחה יותר ושיפור ההטבות של העובדים.

"זה סיום הוליוודי", אמר נשיא ארגון העובדים, מתיו לב. "החברים שלנו ניצבים נחושים. הם קשוחים ומאוחדים. צעדנו עקב בצד אגודל עם כמה מחברות הבידור והטכנולוגיה העשירות והחזקות ביותר בעולם, והגענו להסכם שעומד בצרכים של החברים שלנו".