בטקס נוצץ, שכלל שימוש במוטיבים של מחזור ואנרגיה חלופית, הכריזו הנסיך וויליאם והדוכסית קייט על הזוכים הראשונים בפרס הסביבתי החדש שיזם הדוכס מקיימברידג' לקידום יוזמות להתמודדות עם משבר האקלים.

כוכבים ופעילי סביבה רבים הגיעו לטקס בארמון אלכסנדרה בצפון לונדון ביום ראשון בערב, בהם השחקניות אמה ווטסון ואמה תומפסון ויוצר הסרטים סר דיוויד אטנבורו. אד שירן וקולדפליי היו בין האומנים שהופיעו על הבמה, כאשר 90 רוכבי אופניים יצרו את החשמל עבור המוזיקה.

כל המשתתפים התבקשו שלא לקנות בגדים לכבוד האירוע, אלא להגיע עם בגדים ממוחזרים. הדוכסית מקיימברידג' הגיעה עם שמלה של אלכסנדר מקווין שאותה לבשה לראשונה לטקס האוסקר הבריטי לפני עשר שנים, בעוד שווטסון לבשה שמלת ערב שעשויה מעשר שמלות מארגון צדקה.

הנסיך וויליאם הכריז בשנה שעברה על השקת פרס Earthshot, שנועד לעודד מציאת פתרונות לאתגרים הסביבתיים שכדור הארץ ניצב בפניהם. בכל שנה ייבחרו חמישה זוכים, שכל אחד מהם יקבל מיליון פאונד, כאשר פרויקט הפרסים צפוי להימשך עד סוף העשור.

הזוכים הראשונים הם מדינת קוסטה ריקה על מאבק בביעור היערות, העיר מילאנו על מיזם למניעת בזבוז מזון, פרויקט קוראל ויטה מהבהאמה - שמגדל אלמוגים כדי לסייע בשיקום שוניות, חברת טקצ'ר מהודו - שפיתחה טכנולוגיה להפיכת פסולת חקלאית לדשן מבלי צורך לשרוף אותה, וצוות משותף מתאילנד, גרמניה ואיטליה שמשתמש במתקן ייחודי של אנרגיה חלופית שיוצר גז מימן.