יום השנה ה-65 לפרוץ ההתקוממות ההונגרית נגד ברית המועצות סיפק היום את יריית הפתיחה למאבק בין ראש הממשלה, ויקטור אורבן, לבין האופוזיציה המאוחדת לקראת הבחירות המתקרבות. אורבן האשים כי "שחקנים בינלאומיים חזקים" מפעילים את האופוזיציה וכי מתנגדיו מתחרים "מי יהיה המושל מטעם בריסל וג'ורג' סורוס". "זה כוח משמעותי שמיליוני הונגרים יכולים להביס יחד ולסלק מהמדינה", קרא. "כל מי שניסה לנגוס בנו עד כה, איבד את שיניו".

פטר מרקי-זאי, שנבחר השבוע למועמד גוש האופוזיציה לראשות הממשלה, הזהיר שאורבן ותומכיו ינסו להשתמש במרמה ובשקרים כדי להישאר בשלטון. "חבריו של ויקטור אורבן ומשפחתו גם נלחמים למען חירות והם יעשו הכל כדי להישאר חופשיים", הצהיר מרקי-זאי, רמז לאפשרות שייפתחו נגדם הליכים משפטיים במקרה של מהפך.

הוא גם השווה את אירועי 1956 למציאות העכשווית. "המהפכה של אותה תקופה הייתה מהפכה של מעטים, בדיוק כמו היום, כי אתם המעטים ואתם יכולים להביס כל אויב", הכריז. "הונגריה תהיה סוף סוף המדינה שאני אוהב, מדינה שבה צבע עור או מוצא לא יקבעו את מסלול החיים. אפילו הפוליטיקאים של פידש יוכלו ליישם את ההומוסקסואליות שלהם כי לא יהיה במה להתבייש".