מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, איים היום (ראשון) על ישראל וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי איראן תגרום לישראל נזקים בשווי מיליארדי דולרים. "במקום להקצות תקציב של 1.5 מיליארד דולר לביצוע זוועות נגד איראן, המשטר הציוני צריך להתמקד במתן 1.5 מיליארדי דולרים כדי לתקן את הנזקים שיגרמו כתוצאה מהתגובה המזעזעת של איראן", כתב.

כזכור, בשבוע שעבר דיווח ערוץ חיזבאללה בלבנון אל־מיאדין כי שר החוץ האיראני הודיע לפרלמנט בטהרן כי "איראן תשוב לשיחות הגרעין כבר בשבוע הבא". באיראן אומרים עוד כי בשיחות בריסל ישתתפו כל השותפות לשיחות הגרעין מלבד ארה"ב.  

במקביל דיווחה CNN על "שינוי בעמדה הישראלית לגבי הסכם הגרעין". לפי הדיווח, ישראל הסירה את התנגדותה לשובה של ארה"ב להסכם הגרעין. "אל־מיאדין" ציטט חבר במועצת השורא שסיפר כי השר חוסיין אמיר עבדוללהיאן הדגיש: "איראן תתנהל בשיחות אלה בצעד תמורת צעד. על ארה"ב להפגין רצינות ולעשות צעדים לפני השיחות". דברים אלה עשויים להעיד גם כי בשלב זה איראן תתייחס לשיחות בריסל כאל תחליף לשיחות וינה.

עם זאת, לפני כמה ימים מקור בכיר בנשיאות צרפת טען כי נושא הגרעין האיראני וחידוש המגעים עם איראן אינו רלוונטי ולא יעלה על שולחן הדיונים של מנהיגי מדינות האיחוד האירופי. בנוסף, נטען כי האיחוד ביטל מפגש בהשתתפות סגן שר החוץ האיראני, שנועד "לברר נקודות מחלוקת" לקראת חידושו של המשא ומתן על חזרתן של איראן וארה"ב להסכם הגרעין שנחתם ב־2015.