ארגון אמנסטי אינטרנשיונל הודיע כי הוא סוגר את משרדיו בהונג קונג אחרי פעילות של עשרות שנים בשל חוק הביטחון הלאומי של המשטר הסיני שיצר "סביבה בלתי יציבה". על פי ההודעה, המשרד המקומי יפסיק את פעילותו ביום ראשון הקרוב והמשרד האזורי ייסגר עד סוף השנה והם יעבירו את פעילותם למדינות אחרות במרחב אסיה והפסיפיק.

"ההחלטה הזו, שהתקבלה בלב כבד, נובעת מחוק הביטחון הלאומי שהפך לבלתי אפשרית את יכולתם של ארגוני זכויות אדם לעבוד בחופשיות וללא פחד מפעולות נקם משמעותיות מצד הממשלה", אמרה אנג'ולה מיה סינג בייס, יו"ר הוועדה הבינלאומית של אמנסטי. "הונג קונג הייתה במשך זמן רב בסיס אזורי אידיאלי עבור ארגונים בינלאומיים של החברה האזרחית, אבל הרדיפה הנוכחית של קבוצות זכויות אדם וארגוני סחר מקומיים מסמלת האצה של הקמפיין של הרשויות להיפטר מכל הקולות המתנגדים בעיר".

סינג בייס הוסיפה כי חוק הביטחון הלאומי יצר "אווירה של דיכוי וחוסר ודאות שאינה מאפשרת לדעת אילו פעילויות עלולות להוביל לסנקציות פליליות". "החוק שימש לפגוע באנשים שהרגיזו את הרשויות בשל סיבות שונות - משירה של שירים פוליטיים ועד דיונים בסוגיות של זכויות אדם בכיתות הלימוד".

מנכ"לית אמנסטי, אגנס קלאמרד, הוסיפה כי "ימים קשים עומדים לפני זכויות האדם בהונג קונג, אבל אמנסטי תמשיך לעמוד לצד תושבי הונג קונג". "אנחנו נילחם כדי שיכבדו את הזכויות שלהם ונשמור על ערנות בבדיקות שלנו על מי שמתעללים בהם".