הנסיכה מאקו, אחייניתו של קיסר יפן נרוהיטו, התחתנה היום (שלישי) עם בן זוגה "הפשוט" קיי קומורו. טקס החתונה נערך לאחר דחייה של שלוש שנים בצל ביקורת ציבורית על מערכת היחסים בין השניים. בעקבות זאת איבדה הנסיכה את מעמדה המלכותי.

הבוקר, עזבה הנסיכה (29) בפעם האחרונה את המעון המשפחתי בארמון אקסקה שבטוקיו, לא לפני שקדה בפני הוריה, נסיך הכתר פוהימיטו ונסיכת הכתר קיקו, וחיבקה את אחותה הצעירה. לאחר מכן, היא וקומורו נרשמו באופן רשמי והפכו לבעל ואישה.

הנסיכה החליטה לוותר על הטקסים הרגילים של חתונה מלכותית ועל סכום של 1.3 מיליון דולר שניתן לבנות המלוכה שעוזבות את המשפחה בשל נישואיהן לאנשים פשוטים, הנסיכה הראשונה שמוותרת על שתי ההטבות. בני הזוג צפויים לעבור בקרוב לארה"ב, שם קומורו מתמחה במשרד עורכי דין בניו יורק.

במסיבת עיתונאים שקיימו בני הזוג אחרי החתונה, התנצלה מאקו על "אי הנוחות" שגרמה לציבור. "עבורי, אי אפשר להחליף את קיי - הנישואים היו בחירה הכרחית עבורנו", אמרה הנסיכה שסבלה מתסמונת פוסט טראומתית בשל הסערה סביב יחסיה עם בן זוגה. קומורו עצמו הבהיר כי הוא אוהב את רעייתו הטרייה וכי הוא "מרגיש עצוב על שמאקו הייתה במצב מנטלי ופיזי קשה בגלל האשמות שווא. חיים רק פעם אחת ואני רוצה ששנינו נעביר אותם עם מי שאנחנו אוהבים", אמר.

קיסר יפן, אקיהיטו (צילום: רויטרס)
קיסר יפן, אקיהיטו (צילום: רויטרס)

סיפורם של בני הזוג הזכיר לרבים את פרשת נישואיהם של הנסיך הארי ומייגן מרקל. בני הזוג, שהכירו בשנת 2012 בעת שלמדו יחד באוניברסיטה בטוקיו, התארסו כעבור שבע שנים והיו אמורים להתחתן בשנת 2018. אולם האירוע נדחה אחרי שדווח כי אמו של קומורו לא החזירה לבן זוגה לשעבר הלוואה שנתן כדי לממן את לימודיו של קומורו. לטענתו של קומורו, אמו חשבה שמדובר במתנה.

הקשר בין בני הזוג זכה לסיקור ביקורתי ביותר מצד התקשורת היפנית וגם בציבור לא הייתה תמיכה גורפת בקשר בין הנסיכה לבין קומורו, הן בשל הרקע שלו והן בשל השיער הארוך שלו. גם היום נערכו בטוקיו הפגנות נגד הנישואים כשהמפגינים הזכירו שוב את ההאשמות נגד אמו של קומורו.