משרד החוץ הסיני דחה היום (שני) את הקריאות בארצות הברית ובמדינות המערב לחרם אפשרי נגד אולימפיאדת החורף בבייג'ינג. במקביל, אחד העיתונים המובילים בסין הצהיר כי פוליטיקאים מהמערב כלל לא מוזמנים לאירוע הספורטיבי.

דובר משרד החוץ בבייג'ינג, וונג וונבין, אמר כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן או בכירים אחרים בממשל לא ישתתפו במשחקי החורף והתריס כי האולימפיאדה היא "אירוע עבור אתלטים ואוהבי ספורט חורף, ולא במה למניפולציה פוליטית". עוד אמר כי "ההצלחה של האולימפיאדה לא תיקבע אם בכירים ממדינה מסוימת ישתתפו או לא". וונג הוסיף כי פוליטיקאים צריכים לקבל הזמנה מהוועד האולימפי במדינותיהם כדי להשתתף: "הכוחות האלה נידונו לעמוד מול התנגדות נחושה מצד הקהילה הבינלאומית". 

היומון גלובל טיימס, אחד השופרות הבולטים של המשטר הסיני, טען כי על פי המידע שהגיע אליו, בתור המדינה המארחת, סין לא תכננה להזמין פוליטיקאים מארה"ב ומהמערב וכי האזהרות על חרם הן "הונאה עצמית".

מוקדם יותר החודש, אמר הנשיא ביידן כי הוא שוקל חרם דיפלומטי על האולימפיאדה בפברואר הקרוב על רקע קריאות של חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים שלא לשלוח לאירוע נציגים שאינם ספורטאים כדי למחות על הפגיעה הסינית בזכויות אדם ואזרח. גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שוקל צעד דומה ונמסר כי שרת החוץ, ליז טראס, תומכת בחרם.