התביעה במישיגן הודיעה כי הנער בן ה-15 שביצע את מסע ההרג בבית הספר התיכון אתמול, שבו נרצחו ארבעה תלמידים, יואשם בעבירות של רצח וטרור והוא יועמד לדין כנאשם בגיר ולא קטין על מנת להבטיח שהוא לא ישוחרר בעתיד. "זה היה מעשה מתוכנן מראש".

התובעת של מחוז אוקלנד, קארן מקדונלד, הודיעה כי איתן קרמבלי מואשם בארבעה סעיפים של רצח מדרגה ראשונה, סעיף של טרור שגרם למוות, שבעה סעיפים של תקיפה בכוונה לרצוח ו-12 סעיפים של אחזקת נשק. "יש עובדות שמובילות לירי שמעידות על כך שזה לא היה רק מעשה אימפולסיבי", אמרה מקדונלד. "יש הר של ראיות דיגיטליות - הקלטות וידיאו, רשתות חברתיות, כל הראיות הדיגיטליות האפשריות - ואנחנו בטוחים שזה היה מתוכנן מראש".

משטרת ארה''ב במישיגן (צילום: REUTERS/Seth Herald)
משטרת ארה''ב במישיגן (צילום: REUTERS/Seth Herald)

זמן קצר לפני מסיבת העיתונאים, נודע כי ג'סטין שילינג (17), שנפצע אנושות במתקפת ירי, מת בבית החולים. בכך עלה לארבעה מספר הנרצחים, כאשר בנוסף לשילינג נהרגו האנה סנט ג'וליאן (14), מדיסין בולדווין (17) וטייט מייר (16), שחקן קבוצת הפוטבול של התיכון. עוד שישה תלמידים ומורה נפצעו.

ההתקפה התרחשה אתמול בצהריים, כאשר החשוד, תלמיד השנה השנייה בבית הספר התיכון של העיר אוקספורד, כ-50 ק"מ צפונית לדטרויט, פתח באש לעבר התלמידים והמורים. "שמעתי יריות במשך דקה או שתיים", שחזר בארט דולאטה (17). "בהתחלה, זה לא נשמע או הרגיש אמיתי. הייתי בהלם מוחלט". הוא סיפר כי הוא הסתתר בכיתת הביולוגיה שלו עם תלמידים נוספים והם חסמו את הדלת עם השולחנות הכבדים. "הרגשתי שזה היה קרוב מאד לכיתה. זה היה מפחיד מאד".


כוחות משטרה הגיעו למקום בתוך דקות ועצרו את הנער ללא התנגדות כשברשותו היה אקדח ובתוכו עדיין שבעה קליעים. לפי המשטרה, אביו קנה את האקדח במכירות הבלאק פריידי ביום שישי האחרון ונבדק כיצד החשוד השיג אותו וכיצד הכניס אותו לבית הספר. "אף אחד לא צריך לפחד ללכת לבית ספר", אמרה מושלת מישיגן, גרטשן וויטמר. "זה הסיוט האיום של כל הורה".