שיימס, בן להורים יהודים, שירת בפלוגה ה' מגדוד 2 של רגימנט 506 בדיוויזיה המוטסת ה-101, היחידה הלוחמת שהשתתפה בפלישה לנורמנדי ובקרבות בזירות הלחימה המרכזיות באירופה עד הניצחון באביב 1945. בשנת 1992, פרסם ההיסטוריון סטיבן אמברוז את סיפורה של היחידה, ולפני 20 שנה הפיקו סטיבן שפילברג וטום הנקס מיני סדרה מצליחה ששודרה ב-HBO, שם גילם ג'וזף מיי את דמותו של שיימס.

על פי ההספד שפורסם על שיימס, הוא ביצע את הצניחה המבצעית הראשונה שלו ביום הפלישה לנורמנדי ביוני 1944, ובהמשך השתתף במבצע פגסוס יחד עם הביון הבריטי והמחתרת ההולנדית לחילוץ חיילים לכודים בשטח בשליטת הגרמנים בהולנד, במבצע מרקט גארדן בהולנד ובקרב על הבליטה ביערות הארדנים שבגבול בלגיה וצרפת.

שיימס גם היה הלוחם הראשון מהדיוויזיה ה-101 שנכנס למחנה הריכוז דכאו בגרמניה אחרי השחרור בסוף אפריל 1945. לאחר כניעת גרמניה הנאצית, שיימס ואנשיו נכנסו ל"קן הנשרים" של היטלר, שם הוא מצא כמה בקבוקי קוניאק שהיו שייכים לפיהרר הנאצי. הוא פתח אחד מהם כאשר חגג את בר המצווה של בנו.

"אד זכה למוניטין של חייל עקשן וגלוי מאד שדרש מעצמו ומהחיילים האחרים את הסטנדרטים הגבוהים ביותר", נכתב בהספד של בית הלוויות בווירג'יניה. לפני חודש, הוא קיבל פרס הוקרה במהלך הכינוס השנתי של מרכז יוצאי הצבא האמריקאי.

לאחר המלחמה, שיימס עבד בסוכנות לביטחון לאומי עם התמחות בנושאי המזרח התיכון. הוא גם שירת בדיוויזיית המילואים של הצבא והשתחרר בדרגת קולונל. הוא הותיר אחריו את אידה, רעייתו מזה 73 שנה, ואת שני בניהם, ארבעה נכדים ו-12 נינים.