פיקוד הסייבר של צבא ארצות הברית אישר היום (שני) לראשונה כי הוא פועל נגד כנופיות פשיעה שמבצעות התקפות כופרה נגד חברות אמריקאיות, אולם לא סיפק פרטים כיצד הפעולות מתבצעות ומי היו היעדים.

גנרל פול נקסונה, מפקד פיקוד הסייבר ומנהל הסוכנות לביטחון לאומי, סיפר כי עד מתקפות הכופרה ששיתקו את צינור הנפט האסטרטגי של קולוניאל פייפליין במאי האחרון ונגד ספקית הבשר הגדולה בעולם JBS, הטיפול היה בתחום של רשויות אכיפת החוק.

אולם שתי המתקפות האסטרטגיות שינו את החשיבה והממשל האמריקאי החליט לנקוט בגישה אגרסיבית ומתואמת יותר. בעקבות זאת, פיקוד הסייבר, הסוכנות לביטחון לאומי וסוכנויות נוספות החלו להשקיע משאבים באיסוף מודיעין על כנופיות הכופרה ולשתף במידע גופים נוספים בממשל וסוכנויות זרות.

לפי נקסונה, הפעילות נגד הכנופיות נועדה "לגבות מהן מחיר", על אף שהוא לא פירט אילו פעולות בוצעו ונגד מי. "יחד עם מספר גורמים בממשל שלנו, ביצענו פעולות שגבו מחיר", אמר. "זו יכולת חשובה שעלינו תמיד להיות מודעים אליה".

מדיווחים בתקשורת האמריקאית עולה כי בספטמבר האחרון, פיקוד הסייבר הסיט את התנועה סביב השרתים ששימשו את קבוצת הכופרה REvil שפועלת מרוסיה, וזאת אחרי שהאקרים שעובדים מטעם ממשלה אחרת פרצו לשרתים והקשו על הפושעים לאסוף את הכופר. בשל כך, הכנופיה הפסיקה את פעילותה, לפחות באופן זמני.