המיליארדר היפני, יוסאקו מאזאווה, המריא הבוקר (רביעי) לשהות של 12 יום בתחנת החלל הבינלאומית, כשנתיים לפני שהוא אמור להקיף את הירח בחללית של חברת ספייס אקס.

רקטת הסויוז הרוסית המריאה מבסיס השיגורים באיקונור שבקזחסטן כשעליה מאזאווה, יחד עם עוזר ההפקה שלו יוזו היראנו, והקוסמונאוט הרוסי הוותיק, אלכסנדר מיסורקין. מדובר בפעם הראשונה שבה הרקטה נושאת שני אזרחים שמימנו בעצמם את הטיסה.

השלושה אמורים להגיע לתחנת החלל אחר הצהריים, שם הם יצטרפו לשבעת האסטרונאוטים שכבר נמצאים בתחנה. לאורך 12 ימי השהות, היראנו יתעד את מאזאווה מבצע מאה משימות שקיבל מגולשים, ובהן "להטיס את מטוס הנייר הכי רחוק שאפשר" ולבצע ריקוד טיקטוק.

בנוסף, היראנו ישתתף במחקר על בריאות האדם עם משימות קוגניטיביות, שימוש במתקן לבדיקת ראייה ומדידות של פעילות הלב. מיסוקרין יהיה המדריך של שני תיירי החלל וגם ישמש כתב החלל הראשון של סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס עם דיווחים יומיים.

מאזאווה (46), המייסד של חברת המסחר האלקטרוני לביגוד "זוזו", נבחר לפני שלוש שנים לתייר הראשון שצפוי להשתתף בטיסה של חללית של חברת ספייס אקס סביב הירח שאמורה להתבצע בשנת 2023, וזאת אחרי ששילם סכום בלתי ידוע. לטיסה, שאמורה להימשך ארבעה עד חמישה ימים, צפויים להצטרף גם מספר אומנים.

המיליארד היפני לא הסתיר את התרגשותו לקראת ההמראה. "אני נלהב. אני מרגיש כמו תלמיד בית ספר יסודי שעומד לצאת לטיול", אמר. "לא חשבתי שאני אוכל לטוס לחלל. אני מרגיש בר מזל שתהיה לי ההזדמנות הזו ואוכל להגשים את החלום שלי".