ממדי ההרס אחרי פגיעתו של טייפון עז בפיליפינים בסוף השבוע החלו להיחשף היום (ראשון) כאשר מניין ההרוגים הגיע ליותר מ-100 בני אדם ואזורים שלמים נחרבו לחלוטין.

הטייפון ראי, החזק ביותר שפגע בפיליפינים השנה, השתולל מאז יום חמישי בדרום ארכיפלג האיים ובמרכזו עם גשמים כבדים ורוחות בעוצמה של 195 קמ"ש שהפילו עמודי חשמל ותקשורת והעיפו גגות. יותר מ-300 אלף בני אדם נאלצו להימלט מבתיהם.

נזקי הטייפון בפיליפינים (צילום:  Marco J. Dagasuhan/via REUTERS )
נזקי הטייפון בפיליפינים (צילום: Marco J. Dagasuhan/via REUTERS )

כוחות הצלה גדולים הגיעו לאזורים הפגועים והחלו בסיוע לניצולים ובחיפוש אחרי קורבנות ונעדרים, כאשר צילומים הראו נזקים נרחבים. "קירות וגגות קרסו ועפו כמו נייר", אמרה ארלין באג-או, המושלת של איי דינגט שבדרום מזרח המדינה. "השדות והסירות של החקלאים והדייגים שלנו הושמדו. איבדנו את בתינו. יש לנו מחסור במזון ובמים". 

"בתים, בתי חולים, בתי ספר ובניינים קהילתיים הפכו להריסות", סיפר נציג הצלב האדום במדינה, ריצ'רד גורדון, שציין כי המתנדבים פועלים בשטח כדי לסייע לתושבים שאיבדו את כל רכושם. 

מניין ההרוגים עומד על יותר מ-120 בני אדם, מרביתם במחוז בוהול שבמרכז הפיליפינים, שם דווח על יותר משבעים קורבנות. עם זאת, החשש הוא כי מספר הנספים גבוה יותר מאחר שאין דיווחים מכל האזורים ובשל מפולות בוץ וסלעים. 

הטייפון העוצמתי הגיע בשלהי העונה הפעילה, שבדרך כלל מגיעה לשיא בין יולי לבין אוקטובר. מדי שנה, יש כעשרים סופות וטייפונים בממוצע שפוגעים בפיליפינים והטייפון הקטלני ביותר עד כה היה האיאן שהותיר יותר מ-6,000 הרוגים לפני שמונה שנים.