הדיכוי בהונג קונג לא נפסק: אתר האינטרנט העצמאי "סטנד ניוז", נאלץ להודיע היום (רביעי) על סגירתו, אחרי שמאות שוטרים פשטו בשעות הבוקר על המשרדים ועל חדר החדשות ועצרו שישה בני אדם, בהם עורכים בכירים, בחשד לפרסום "חומרי הסתה".

יותר מ-200 שוטרים ואנשי ביטחון הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות למשרדים של האתר, שהוקם בדיוק לפני שבע שנים ואשר הגדיר עצמו "עצמאי ומחויב להגן על ערכי היסוד של הונג קונג, כמו דמוקרטיה, זכויות אדם, חירות ושלטון החוק והצדק". הם פשטו על חדר החדשות והחרימו מחשבים ומסמכים.

שישה בני אדם נעצרו בחשד להפרת החוק הפלילי מימי השלטון הבריטי בשל פרסום חומרים מסיתים. העצורים היו העורכים הראשי, פטריק לאם, והעורך הראשי לשעבר, צ'ונג פוי-קואן, עורך מדור המדע לשעבר צ'ו טאט-צ'י, וחברי הדירקטוריון לשעבר, מרגרט נג, כריסטין פאנג והזמרת והפעילה הפרו דמוקרטית דניז הו.

כמו כן, בוצע חיפוש בביתו של רונסון צ'אן, עורך בכיר באתר, אולם הוא לא נעצר. שעות ספורות קודם לכן, אירח צ'אן את ארוחת הערב השנתית של התאחדות העיתונאים של הונג קונג שהוא עומד בראשה. "הונג קונג תמיד תצטרך את האמת ותמיד תזדקק לעיתונאים", אמר בנאומו. "לא משנה כמה קשה הדרך, התאחדות העיתונאים לא תיפול".

בעקבות זאת, נמסר מסטנד ניוז כי האתר יפסיק את פעילותו באופן מיידי ולא יעדכן יותר את החשבונות שלו ברשתות החברתיות, ובתוך דקות מההודעה לא התאפשרה יותר כניסה לאתר. גם העורך הראשי לאם הודיע על התפטרותו וכל עובדי האתר פוטרו לאלתר.

הממונה על משטרת הונג קונג, ג'ון לי, הבהיר כי הפשיטה נועדה להראות כי יש "אפס סובלנות כלפי התנהגות שמאיימת על הביטחון הלאומי". "השימוש בעבודת התקשורת בתור כלי לקדם את המטרות הפוליטיות שלהם או אינטרסים אחרים מנוגד לחוק, במיוחד עבירות שמסכנות את הביטחון הלאומי", אמר. "אלה גורמים מרושעים שפוגעים בחופש העיתונות".