מאות מבנים, בהם מלון ומרכז קניות, נהרסו הלילה, שישה בני אדם נפצעו ועשרות אלפים נאלצו להימלט מבתיהם בשריפת ענק שמשתוללת היום (שישי) בפאתי העיר דנבר שבקולורדו, אשר נעזרה ברוחות עזות שנשבו באזור.  

שריפת הדשא, שקיבלה את הכינוי שריפת מרשל, פרצה אתמול בבוקר בין העיר בולדר לבין היישובים סופריור ולואיוויל, בפאתיה הצפון מערביים של דנבר. בשל רוחות עזות שהגיעו למהירות של 130 עד 160 ק"מ, ומשבים שהגיעו עד 185 ק"מ, בשילוב עם הבצורת ששוררת באזור, האיצו את הלהבות ובתוך שעות ספורות התפשטה האש לשטח של כ-6,500 דונם.

שריפות הענק בקולורדו (צילום: Eric English)
שריפות הענק בקולורדו (צילום: Eric English)

בעוד עשן כבד כיסה את כל האזור וכוחות הכיבוי נאבקו בלהבות בתנאים הקשים, נדרשו 13 אלף תושבי סופריור ועשרים אלף תושבי לואיוויל להתפנות במהירות. גם בתי החולים פינו מטופלים למקום מבטחים ומתקן הכליאה ברומפילד פינה את האסירים לבית כלא בטוח יותר. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות נראו קונים נמלטים מחנות בעת שהעשן כבר מכסה את החניון.

שישה בני אדם נפצעו מכוויות ומשאיפת עשן, בהם כבאי, אולם הרשויות הזהירו כי ייתכן שיהיו נפגעים נוספים. כ-600 מבנים נהרסו בשני היישובים, כולל מרכז קניות של טארגט, ובית מלון. "הכל הלך, כל האזור", אמר פט קילברייד, שהתגורר בסופריור במשך 30 שנה וסיפר כי ביתו נשרף והכלב והחתול שלו נספו בדליקה.

מושל קולורדו, ג'ארד פוליס, הכריז על מצב חירום כדי לגייס את המשמר הלאומי שיסייע במאמצי הכיבוי והפינוי. "האש הזו היא כוח הטבע", אמר פוליס, שהבטיח לסייע לתושבים שנפגעו. "היה מעט מאד זמן להסתלק, מעט זמן אפילו לקחת את הפריטים החשובים ביותר של החיים וזה תהליך קשה מאד עבור המשפחות בקולורדו שהושפעו וצריכות לבנות מחדש את חייהן". 

שריפות הענק בקולורדו (צילום: רויטרס)
שריפות הענק בקולורדו (צילום: רויטרס)