קוריאה הצפונית שיגרה במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) טיל בליסטי נוסף מחופה המזרחי, שעות ספורות לפני שנשיא שכנתם הדרומית. הניסוי הצבאי נערך שעות ספורות לפני שנשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, השתתף בטקס השקת מיזם פורץ דרך - קו רכבת שהוא מקווה שיחבר בסופו של דבר את שני חצאי האי הקוריאני. כאמור, מדובר בשיגור הראשון של המדינה המבודדת בעולם מזה מספר חודשים.

הרמטכ"ל הדרום קוריאני הודיע כי הטיל שוגר בשעה 8:10 בבוקר מנקודה יבשתית מעל החוף המערבי של המדינה, וכוון אל הים. המועצה לביטחון לאומי במדינה כינסה ישיבת חירום, והביעה דאגה מכך שהשיגור "בא בזמן בו היציבות הפנימית והחיצונית חשובה ביותר". בהמשך קראו לקוריאה הצפונית לחזור לשיחות הדיפלומטיות.

צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל חדש (צילום: רויטרס)

שר ההגנה היפני ציין כי הטיל הבליסטי החשוד עבר מרחק של כ-500 קילומטרים. "מאז השנה שעברה, בקוריאה הצפונית ביצעו שוב ושוב שיגורי טילים, וזה מצער מאוד", אמר ראש הממשלה היפני, פומיו קישידה בשיחה עם עיתונאים. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'יאה-אין אמר לאחר השיגור כי כי אינו מוותר על התקווה לקיום דיאלוג דיפלומטי כלשהו עם השכנה מצפון.

כזכור, באוקטובר האחרון אמר מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, במהלך 'תערוכת הפיתוח הביטחונית' בקוריאה, כי פיתוח הנשק של ארצו נחוץ - לנוכח המדיניות העוינת של ארצות הברית, ומירוץ החימוש בדרום קוריאה "שמערערות את יציבות חצי האי". לדבריו של ג'ונג און, פיונגיאנג הגדילה את הארסנל הצבאי שלה לצורכי הגנה ולא ללחימה. "אנחנו לא דנים במלחמה אלא באיך למנוע אותה וכיצד להגדיל את ההרתעה שלנו על מנת להגן על הריבונות שלנו", אמר.