באיטליה נמשך המאבק המשפטי על האפוטרופסות של הילד איתן בירן שאיבד את משפחתו באסון הרכבל. כאשר הסב שהביא את הילד לישראל במבצע חשאי במטוס פרטי, ככל הנראה יועמד לדין במדינה בטענה לחטיפה. האם בישראל יסגירו את הסב לאיטליה? עו"ד אורי קורב שמייצג את הסב שמואל פלג שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לפרשה. 

"הסיפור הזה עומד במקום מאוד טראגי במצב בו אדם שאיבד את משפחתו ושהיה בשעתו הקשה ביותר הלך לאיטליה ופעל תחת ייעוץ משפטי שאמר שהמצב בריב משפטי ומותר לו להוציא את הילד ולקחת אותו. מבחינתו לא הייתה חטיפה ולא היה אירוע לא חוקי. אנחנו יודעים שיש בקשת הסגרה מאיטליה וברשויות בישראל מנהלים מגעים מולם", הסביר.

כשנשאל על הדרך בה פעל פלג על מנת להביא את איתן בן ה-5 ארצה, השיב עורך דינו: "דרך הפעולה נובעת בין השאר ממצבו הרפואי של הילד. אבל אגיד יותר מזה. אם מותר לך לעשות משהו, ואתה מוודא שלא יעצרו אותך, בשלב הזה זה לא היה אסור וזה לא נכנס להגדרת חטיפה".

"הוא הגיע למדינת ישראל, הלך לביתו שלו, כל הרשויות ידעו איפה הוא. הוא לא החביא אותו, הוא הגיע למדינת ישראל כאזרח ישראלי שלוקח את הנכד שלו כדי שמדינת ישראל תכריע בוויכוח המשפטי בינו לבין המשפחה", הוסיף.

לדבריו, הסב הביא את הילד ארצה ברשות לשיטתו, "בעניין הזה יש הכרעה של ביהמ"ש לפי אמנת האג הילד חזר לאיטליה וזה לא אומר מה יהיה איתו בסוף הדרך. אני מניח ששמעתם שיצאה החלטה שהאפוטרופסות החלקית שהייתה לדודה ביהמ"ש כרגע ביטל".

בהמשך, התייחס קורב לשאלה האם יש בקשת הסגרה רשמית: "לא נמסר לנו. אבל אנחנו יודעים שיש פעולות בכיוון הזה, הדבר על השולחן".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm