הרב בנימין יעקובס, הרב הראשי של הולנד, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב על התחקיר בו נטען כי יהודי הוא זה שהסגיר את אנה פרנק ובני משפחתה לידי הנאצים. "זה לא טוב", אמר בראשית הראיון ב-103FM, "אני לא נגד חקירה, זה חשוב בשביל המוזיאון ופרסומת על אנה פרנק. זה עוזר נגד האנטישמיות. עם זאת, להגיד שמישהו, שכבר אינו בין החיים, עשה זאת - לא עושים ככה".

הוא הדגיש: "דבר ראשון - לא בטוח שהוא עשה זאת, וגם אם זה היה ככה, אני מכיר אנשים שברחו ממחנות - אם מישהו ברח שם ולקחו לשם מישהו אחר - זה השואה. מי עשה את הכל? הנאצים". המגישים תהו: "אחרי 80 שנה לא מגיע לדעת אמת בסיפור שמעסיק את העם היהודי כל כך הרבה שנים?". הרב השיב כי "אם זו הייתה האמת כן אבל זו לא האמת. מה זה עוזר?".

בוודאות זו לא האמת?
"בכלל לא בטוח אם זו האמת. יכול להיות, אבל זה לא בסדר לעשות מזה פרסומת". 

בהמשך הריאיון, אמר כי הדבר מסכן אותם. "האנטישמיות היא דבר רגיל בכל אירופה, זה ההיקף שלה ולהגיד דברים כאלו", הסביר, "האנשים שנגד ארץ ישראל ונגד יהודים אומרים 'נו, תסתכל'. מי הרג את אנה פרנק? לא הנאצים, היהודים". הוא נשאל האם מישהו מצאצאיו של אותו אדם הגיב לתחקיר, ואמר: "כמו שאני מבין, שתי הבנות שלו כבר לא בחיים, ויש לו נכדים. לא אכפת לי - לא עושים ככה. לא ברור האם האדם עשה זאת. מה זה 80 אחוז? אין דבר כזה". 

איזה תגובות יש בקרב הקהילה היהודית בהולנד?
"כמו שאני מרגיש, כולם לא מבינים למה עשו את זה. זו פרסומת, לעשות מזה כסף? זה ביזנס.

"החוקרים עושים מזה פרסומת", סיכם והשיב למגישים שתהו האם מדובר בפרסומת למוזיאון או לבית אנה פרנק: "לא, בכלל לא. אנשים שעשו את החקירה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm