שרה לשעבר בממשלתו של בוריס ג'ונסון טוענת כי נאמר לה שפוטרה מתפקידה לפני כשנתיים בשל היותה מוסלמית. בדאונינג 10 מסרו בתגובה שג'ונסון הציע לה להגיש תלונה, אולם היא לא עשתה זאת.


נוסראת ע'אני, כיום חברת פרלמנט מטעם השמרנים, מונתה לשרה במשרד התחבורה בשנת 2018 ורשמה היסטוריה כאשר הייתה השרה המוסלמית הראשונה שדיברה בבית הנבחרים. אולם במהלך ריענון המשרדים שביצע ג'ונסון ב־2020, היא איבדה את תפקידה.

ה"סאנדיי טיימס" חשף אתמול כי ע'אני טוענת שכאשר היא שאלה את מצליף הסיעה מארק ספנסר מדוע היא פוטרה, נאמר לה שהסיבה היא "המוסלמיות שלה", וכי "מעמדה כשרה מוסלמית גורם לעמיתיה להרגיש שלא בנוח". "זה היה כמו אגרוף בבטן", הודתה. "הרגשתי מושפלת וחסרת כוח".

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)


ספנסר דחה את טענותיה של ע'אני. "ההאשמות האלה מוטעות לחלוטין, ואני רואה בהן השמצה", אמר. "מעולם לא השתמשתי במילים שיוחסו לי". בדאונינג 10 דחו את קריאותיהם של חברים במפלגה לקיים חקירה לבדיקת הטענות, ומסרו שג'ונסון כבר דיבר עם ע'אני לאחר ההדחה.

"ראש הממשלה כתב לה והביע בפניה את הדאגה הרצינית שלו והזמין אותה להגיש תלונה רשמית. היא לא עשתה זאת", נאמר בתגובה. "המפלגה השמרנית לא תגלה סובלנות כלפי דעה קדומה או אפליה מסוג כלשהו".