בעימות בין רוסיה למערב בחזית אוקראינה נמשכה גם אתמול הפגנת הכוח הצבאית לצד מגעים בלתי רשמיים בין הצדדים. דובר הפנטגון ג'ון קירבי הודיע על שיגור של 2,000 חיילים אמריקאים לגרמניה ולפולין. 1,000 חיילים נוספים יועברו מגרמניה לרומניה. הוא הדגיש כי מדובר בשיפור הפריסה, וכי בכל מקרה הכוחות לא יילחמו באוקראינה.

ארה"ב גם פרסמה תמונות לוויין של ריכוזי הכוחות הרוסיים בקרבת גבול אוקראינה. מזכ"ל נאט"ו בירך על ההחלטה לשלוח כוחות נוספים לגרמניה, פולין ורומניה, וציין כי הצעד האמריקאי הוא עדות לתרומות נוספות של ארה"ב לביטחון המשותף של חברות נאט"ו. מטוסי חיל האוויר הבריטי יירטו וליוו אתמול ארבעה מטוסים רוסיים אל מחוץ למרחב האווירי של בריטניה.

הטלוויזיה הרוסית דיווחה מצדה על מותו של חייל מיליציה פרו־רוסית בשטחי המריבה שבמערב אוקראינה כתוצאה מ"תקיפת מל"ט אוקראיני".

המאמצים הדיפלומטיים נמשכים: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביקר בקייב, ופקידים רוסים וצרפתים דנו באפשרות לביקור של נשיא צרפת עמנואל מקרון במוסקבה.

קרב ההצהרות נמשך אף הוא, ושר החוץ האוקראיני טוען: "הכוחות שהציבה רוסיה אינם מספיקים לפלישה". במסיבת עיתונאים בקייב בפני כלי תקשורת זרים ציין השר כי ממשלתו מוכנה להיפגש עם נציגים מרוסיה בכל עת.

סוכנות בלומברג דווחה כי ממשל ביידן עדכן את הקרמלין על נכונותו לדון על דרך שבה רוסיה תוכל לאמת כי טילי שיוט התקפיים מסוג טומהוק אינם מוצבים בבסיסי טילים רגישים של נאט"ו ברומניה ופולין, וזאת כדי לנסות להפיג את הדאגה שהביעה מוסקבה כי המשגרים יוכלו לשמש לתקיפת רוסיה. אחד המקורות אמר כי כל הסכם יצריך שיח מקדים עם בעלות ברית, ובמיוחד פולין ורומניה, ואת קביעת מספר הבסיסים הרוסיים שבהם מוצבים משגרים.

העיתון הספרדי "אל פאיס" פרסם את מסמכי התגובה של נאט"ו וארה"ב לדרישות רוסיה, ובראשן הבטחה שאוקראינה לא תהיה חלק מברית נאט"ו, וציין כן כי ארה"ב דחתה דרישות של מוסקבה לחתום על הסכם הגנה עמה, הכולל הבטחה שאוקראינה לא תהיה חברה בברית בעתיד.

בנאט"ו ובקרמלין סירבו להגיב על פרסום המסמכים. הנשיא פוטין הקשה ושאל: ומה יקרה אם אוקראינה כחברה בנאט"ו תרצה להחזיר לעצמה את חצי האי קרים - ואז תיאלץ ארצו להגיב? הוא לא ציפה לתשובה.

בשיחה טלפונית שלשום בין מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב לא הציעו הרוסים כל שינוי במצב סביב אוקראינה, אך הסכימו להמשיך ולקיים מגעים. גורם אמריקאי בכיר הדגיש כי ביידן מוכן לפגוש את פוטין אם הדבר יקדם את ההליך הדיפלומטי בין המעצמות.