מי שעומד מאחורי הפלת רשת האינטרנט בקוריאה הצפונית בשבועיים האחרונים הוא האקר אמריקאי שהחליט לצאת לנקמה עצמאית אחרי שהצפון קוריאנים חדרו למחשבים שלו לפני שנה, וזאת אחרי שהתייאש מחוסר הפעולה של סוכנויות הסייבר של הממשל.

ההאקר, שמזדהה בשם P4x, אמר לאתר Weird כי הוא חש "שזה הדבר הנכון לעשות". "אם הם לא יראו שיש לנו שיניים, זה רק יימשך", הסביר. "רציתי שהם יבינו שאם הם באים אלינו, זה אומר שחלק מהתשתית שלהם תיפול לזמן מה". לפי הדיווח, הוא הציג בפני אנשי האתר צילומי מסך שהוכיחו כי הוא האחראי לפגיעה בצפון קוריאנים.

מהדיווח עולה כי ההאקר היה אחד הקורבנות של קמפיין צפון קוריאני לחדירה למחשבים של מומחים מערביים לאבטחת מידע, ככל הנראה כדי לגנוב את כלי הפריצה שלה ולגלות פרטים על נקודות חולשה בתוכנות. לטענתו, הוא הצליח למנוע מההאקרים לגנוב מידע חיוני, אולם הוא הרגיש "עצבנות" מכך שיש האקרים שמופעלים על ידי מדינה ומנסים לפגוע בו אישית, בעוד הממשל האמריקאי אינו מגיב.

הוא סיפר כי הוא הצליח למצוא נקודות חולשה במערכות הצפון קוריאניות שאפשרו לו לבצע התקפות של מניעת שירות על השרתים והנתיבים ברשתות האינטרנט המועטות שפועלות במדינה המסוגרת. הוא גם ציין כי הצפון קוריאנים משתמשים בגרסאות מיושנות של תוכנת אפאצ'י והוא גם בחן את מערכת ההפעלה המקומית של הצפון קוריאנים שמוכרת בשם "רד סטאר".

P4x לא הסתיר את שביעות רצונו מהפעילות שלו ואמר כי הוא רואה הצלחה בכך שהפיל אתרים ומנע גישה אליהם. הוא הוסיף כי התושבים עצמם, שלמרביתם אין גישה לאינטרנט כלל, לא היו המטרה שלו. "בהחלט רציתי להשפיע על אנשים מעט ככל האפשר ועל הממשלה כמה שיותר", סיכם.