שבועיים למלחמת רוסיה-אוקראינה: ד"ר אביחי וייסבאך, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים שניידר, היה חבר בצוות שהטיס לישראל 10 ילדים אוקראינים החולים במחלות כרוניות דרך רומניה. הוא התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM ותיאר כיצד נוהל המבצע המורכב ועל החששות שייכשל.

"זה היה מבצע מתוזמן ומתוכנן, למרות הרבה אפשרויות שתקלות יקרו בדרך של הבאת 10 ילדים חולים במחלות כרוניות לישראל, שחייהם תלויים בטיפולים ולא יכלו לקבל אותם בקייב", אמר ד"ר וייסבאך בפתח הריאיון: "הם עברו תלאות רבות, ונסעו יומיים באוטובוס, אנחנו כמשלחת של בית החולים כללה שני רופאים ושתי אחיות מהמחלקות שהיו בטיסה מיוחדת כדי לחכות להם ברומניה. כשהגענו לא היה ברור אם יצליחו לעבור את הגבול". 

"מדובר בטווח רחב של גילאים, מגיל שנה וחצי עד גיל 18", הוסיף: "מחציתם סובלים ממחלת כליה שדורשת דיאליזה, חולי סרטן דם או סרטן סולידי, מחלות כרוניות שדורושת מעקב וטיפול. יצאנו לשם ביום שלישי לפנות בוקר, וכבר בחצות הם היו בארץ. המבצע המתוזמן הזה עבד כמו שעון, ובתמיכה של משרד החוץ ואנשי עסקים שליוו אותם. כל ילד נאלץ להגיע עם מלווה אחד, כרגע הם בארץ עם האמא. כרגע לא ברור מתי הם יוכלו לחזור למדינתם והם עתידים לעבור טיפול ממושך בשניידר. אני מניח שהמסע הזה ייחקק בזיכרונם כל חייהם". 

"הסיכון היה עצום, ולכן נערכנו לייצב אותם לפני הטיסה. ילד חולה במחלה כרונית יכול להגיב לא טוב ברגע שמפסיקים את הטיפול בו. ההידרדרות יכול להיות לא צפויה. בוודאי בתנאי קור מקפיא ולא לישון כמעט יומיים", אמר ד"ר וייסבאך.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM