הרוח היהודית מחוללת פלאים באוקראינה: מנכ"ל "יד עזר לחבר", שמעון סבג, שוהה באוקראינה ונמצא כעת בראש משלחת מתנדבים של הארגון. סבג אמר: "הסוכנות מנהלת את מבצע ההצלה של יהודי אוקראינה באופן מופתי". המאמצים וההצלחות של יו"ר הסוכנות יעקב חגואל וצוותו הרשימו מאוד את סבג שאמר: "כיהודי, אני חש התרוממות רוח כשאני רואה את עבודת הקודש של הסוכנות".

המלחמה האכזרית שכפתה רוסיה על אוקראינה גובה קורבנות רבים. במקביל, היא מביאה לידי ביטוי גם את הצד החיובי של הרוח האנושית, ובפרט הרוח היהודית. באוקראינה, כולל באזורי הקרבות, וכן במדינות הסמוכות פועלים ישראלים רבים על-מנת לסייע ליהודים להיחלץ מהתופת ולהגיע למקום בטוח, ומשם לארץ.

שמעון סבג, מנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר" ומי שמקדיש את חייו להושטת עזרה לשורדי שואה, הוא אחד הישראלים שפועלים בשטח בימים ובלילות. גם בתוך כל העשייה האינטנסיבית, מצא סבג זמן לפרגן לגוף נוסף שהתייצב מיד למשימה: הסוכנות היהודית.

את המשלחת של הסוכנות מוביל היו"ר בפועל, יעקב חגואל, שמכהן גם כיו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. "אני רוצה לברך את יעקב חגואל ואת הצוות שלו", אמר סבג בשיחה מאוקראינה. "הם מטפלים בצורה מדהימה בהצלת יהודים והבאתם לארץ. הסוכנות דואגת לכולם, לפעמים תחת אש, ובין השאר סידרה לפליטים מלון בוורשה".

סבג סיפר ש"כיהודי, מרומם את הרוח לראות את יו"ר הסוכנות היהודית והצוות שלו עושים עבודת קודש". המחויבות, התושייה והמאמץ של אנשי הסוכנות היהודית כמו גם של סבג ומתנדבי "יד עזר לחבר" ימשיכו לבוא לידי ביטוי כל עוד נמשכת הלחימה – ויסייעו ליהודים להגיע למקום בטוח עבורם.

שמעון סבג לא "רק" מפרגן לסוכנות היהודית, אלא גם נרתם לסייע לה. המוקד של עמותת "יד עזר לחבר" עומד כעת לרשות הסוכנות וזמין לפניות של יהודי אוקראינה שזקוקים לסיוע. במוקד יושבים מתנדבים דוברי השפה, וניתן להיעזר בהם. מספר הטלפון של המוקד: *8607

 לפרטים נוספים: 052-3112255