שתי סטודנטיות מאוניברסיטת רייכמן הפכו לאחרונה לישראליות הראשונות שיתחרו בתחרות הדיבייט הבינלאומית היוקרתית במשפט הקניין הרוחני של אוניברסיטת אוקספורד. השנה ידונו המתחרים בשאלה מה צריך לקרות במקרה שלעוגה מיוחדת בצורת פרפר יש גרסה מועתקת בעלות נמוכה בסופר המקומי? במהלך הוויכוח החריף עלו סוגיות זכויות יוצרים, סימנים מסחריים ובעיות עיצוב. 

הגמר הגדול יישפט על ידי לורד קיצ'ין מבית המשפט הגבוה לצדק בבריטניה והשופט ארנולד ובירס מבית המשפט לערעורים של אנגליה ווילס. האירוע התקיים בין ה-17 ל-19 במרץ בהשתתפות 30 קבוצות מתחרות מרחבי העולם.

הסטודניות למשפטים מרייכמן, אסאל קסב ושירה שטורמן, נבחרו לקחת חלק ועברו את שלב הכתיבה הראשוני של התחרות. קסב בת ה-25 היא סטודנטית בשנה השנייה לתואר השני ברייכמן, לאחר שקיבלה תואר ראשון במשפטים ועסקים מאוניברסיטת וורוויק באנגליה.

הסטודנטית אמרה כי היא נרגשת לנסוע לאוקספורד לתחרות, וכי מדובר בהזדמנות לחזור לאנגליה, לאחר שהצוות עבר את הסיבוב הראשון. לחלק מבתי ספר יש כמעט שני עשורים של ניסיון בתחרות בניגוד לתלמידי ריכמן, אבל קסב בטוחה שהם יתקדמו אפילו יותר בעתיד.

בטוויסט קומי, לפני שמשתתפים אחרים בתחרות אוקספורד ידעו על הזהות הישראלית-ערבית של קסב, היא הייתה צריכה לשכנע אותם תחילה שהצוות שלהם לא גרמני מכיוון שהם הגיעו מאוניברסיטה בשם רייכמן. היא הבהירה שהיא נבחרה על ידי רייכמן בגלל היכולות שלה, ולא בגלל האתניות שלה ושזה היה רק ​​"צירוף מקרים משמח שהיא אישה ערבייה-ישראלית", במונחים של הצגת גיוון ושבירת סטריאוטיפים.

שטורמן אמרה שהמוטיבציה שלה להשתתף היא "למען העתיד של הטכנולוגיה וכל הסטארטאפים ברחבי העולם משום שצריך להגן על הקניין הרוחני שלהם". היא הוסיפה כי היא "נמשכת מאוד לרעיון שקניין רוחני גורם להתפתחויות במשפט החוקתי והבינלאומי לעומת, למשל, המשפט הפלילי, שהוא מאוד מקומי ואינו משתנה", וציינה שהיא רצה להיות "במקום הכי חדשני".

בנוסף, היא הסבירה שמדובר בהישג היסטורי עבורן ועבור רייכמן להיות הישראלים הראשונים בתחרות ושהצליחו לעבור את סבב הכתיבה הקשוח בן שמונה החודשים וכן להיות אחת הקבוצות היחידות המורכבות מנשים.

אריאל דובינסקי, הבעלים של אריאל דובינסקי ושות'. אימן את נבחרת ישראל יחד עם ד"ר אביב גאון מאוניברסיטת רייכמן. דובינסקי אמר: "הסטודנטיות הוכיחו את שליטתן בדיני זכויות יוצרים בינלאומיים, עיצובים ואינדיקציה גיאוגרפית. ההזדמנות לחזות בעבודת הצוות, המסירות והתשוקה הנהדרת של המניעים הבולטים הללו לאורך כל התהליך הייתה זכות אמיתית ומעניינת מאוד".