פולין ציינה אתמול את יום השנה ה־79 לפרוץ מרד גטו ורשה בצל המלחמה באוקראינה השכנה.  מארגני האירועים עצמם פנו למושל המחוז, בבקשה לוותר השנה על צפירת הזיכרון שנשמעת באופן מסורתי בצוהרי היום בעיר הבירה הפולנית "כדי שלא להפחיד את הפליטים הרבים ובמיוחד את הילדים".

אבל המושל קונסטנטין רדזיוויל החליט שגם השנה תופעל מערכת האזעקה העירונית והסביר: "בדרך זו אנו רוצים להזכיר את הגיבורים ולהפנות את תשומת לב התושבים לאירוע". ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי לא היסס לקשר בין שני האירועים, אז ועכשיו, ובהודעות שהעלה לרשתות החברתיות כתב: "כבוד ותהילה לגיבורי מרד גטו ורשה, שהראו כי המאבק למען מטרה צודקת לעולם אינו חסר סיכוי או אבוד, וכי יש להציב בפני הברבריות והטוטליטריזם סכר החלטי בכל הנסיבות ההיסטוריות.

"לפני 79 שנים, לנוכח הידיעות על הפעלתן על ידי הגרמנים של התוכניות לחיסול הגטו במסגרת ההשמדה השיטתית של יהודי אירופה, ארגוני המחתרת היהודיים שפעלו בפולין הכבושה החליטו על פריצתו של המרד העירוני החמוש הראשון באירופה הכבושה. 79 שנים מאוחר יותר, כמה מאות קילומטרים מזרחה, קריאות דומות נשמעות באוזני העולם ממריופול בוצ'ה, חרקיב וערים אוקראיניות אחרות – הן ממשיכות להילחם!".
משרד החוץ הפולני פרסם בטוויטר את תמונתו של שר החוץ זביגנייב ראו כשלו נרקיס נייר צהוב בדש בגדו, ותמונות של נשים יהודיות ממנהיגות המרד מן האוסף במוזיאון פולין.

נציגי הממשל והרשויות העירוניות, דיפלומטים ונציגי מוסדות חברתיים ויהודיים השתתפו באירוע הזיכרון ליד מצבת גיבורי הגטו. אחר כך הם צעדו לאורך תוואי הזיכרון שמוביל לנקודת האיסוף של הרכבת שממנה גורשו יהודי העיר, והניחו זרים גם ליד הבונקר של היהודים הלוחמים, וגם על המצבה לזכר פועלו של ארגון סיוע פולני למורדים.

ב־23 נקודות בוורשה, ומהן שמונה תחנות מטרו, חילקו כאלף מתנדבים נרקיסי נייר לתושבים, זאת ביוזמת מוזיאון פולין והמכון ההיסטורי היהודי. כמו כן, חשמלית עם סמל מגן דוד עברה ברחובות הגטו לשעבר. ערים ועיירות ברחבי פולין אימצו את פרויקט הנרקיס, שהפך לסמל בזכותו של מארק אדלמן המנוח, המנהיג האחרון של המרד ומי שנהג להניח מדי שנה זר נרקיסים צהובים על המצבה לזכר גיבורי הגטו.