נשיא פולין, אנדז'יי דודה, יוביל את מצעד החיים הבינלאומי בין מחנות ההשמדה אושוויץ-בירקנאו שיתקיים ביום הזיכרון לשואה והגבורה ביום חמישי הקרוב, לצד שורדי השואה, משלחת פליטי מלחמה מאוקראינה ומשלחת נפגעי אנטישמיות.

מצעד החיים, האירוע הבינלאומי המרכזי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, חוזר לראשונה לצעוד בפולין לאחר שלוש שנים בהן לא התקיים בשל הקורונה. במצעד יקחו חלק אלפי משתתפים מרחבי העולם לזכרם של ששת מיליון היהודים שנרצחו על ידי הגרמנים הנאצים. בראש המצעד יצעדו שמונה שורדי שואה בלבד, חלקם אומרים כי ככל הנראה זהו מצעדם האחרון. על כן המצעד יתקיים בסימן העברת לפיד הזיכרון מדור השורדים לדורות הבאים. 

לצד שורדי השואה יובילו את המצעד הנשיא דודה, ראש עיריית ירושלים משה לאון, יושב ראש הבורד של הסוכנות היהודית מייקל סיגל, יושב ראש קק״ל אברהם דובדבני, דור שלישי לניצולת שואה איתן נשלוס, ואחמד אל מנסורי מאיחוד האמירויות הערביות שעומד בראש מוזיאון שואה הראשון בעולם הערבי והמוסלמי בדובאי. אחריהם יצעדו כ- 3,000 משתתפים מיותר מ-25 מדינות בהם משלחת של פליטים מאוקראינה, ומשלחת של קורבנות אנטישמיות שמובילה הסוכנות היהודית.