המלחמה במזרח אירופה: רוסיה תציין מחר, יום הניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה, גם את הניצחון על הצבא האוקראיני במסגרת הפלישה למדינה שהחלה בחודש פברואר האחרון. על כך, הרב משה ראובן אסמן, רבה הראשי של אוקראינה שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

בפתח דבריו, העריך האם רוסיה תחפש תמונת ניצחון דרמטי לקראת מחר, ואמר: "רוסיה ממשיכה את הלחימה, הלילה היו הרבה אזעקות ונפילות של רקטות באזור אודסה ובאזורים אחרים. אני לא יודע מה פוטין יעשה, זה לא מעניין. אותי מעניין שאוקראינה נלחמת חזק".

לאחר מכן, נשאל האם המשמעות הסמלית של ה-9 במאי, תביא לנקודת פתיחה נוספת במלחמה. הרב אסמן השיב כי "אנחנו לא יודעים. חוץ מפוטין והקרובים שלו אף אחד לא יודע. יש הרבה תאריכים סמליים והם רוצים באמת ב-9 במאי לעשות משהו, להתחיל משהו. בהתחלה הם חשבו מיד לכבוש את אוקראינה, אחרי שזה לא יצא, הם התחילו מלחמה ממש אכזרית. אני לא חושב שזה ייצא להם, אף על פי שפה באוקראינה מתכוננים לכל דבר".

בסיום, התייחס למצב ההומנטירי במפעל הפלדה במריופול: "עד עכשיו יש שם לוחמים. ממה שידוע לי, הוציאו משם את כל האזרחים ויש שם חיילים של אזוב, הם מבוצרים שם וממשיכים בלחימה". הרב אסמן הוסיף כי "אוקראינה לא נכנעת, ואני מקווה שלא תהיה כניעה".

סייעה בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM