על רקע ההחלטה של ממשל ביידן על משמרות המהפכה הגיע ד"ר מייקל אורן, שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, לשוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, וחשף כי ההחלטה להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור איננה סופית בהכרח ועלולה להשתנות בתיווך אירופאי. 



ד"ר אורן אמר כי "התנאי האיראני לחתימה על הסכם הגרעין החדש הייתה שמשמרות הפכה יצאו מרשימת ארגוני הטרור, והאמריקאים, שבהתחלה התרצו, התהפכו ולבסוף לא הסכימו לכך. ארה"ב לא מתחרטת על כך שהדבר יחבל בחידוש הסכם הגרעין, משום שלא האמינו כי הסכם זה אכן יוביל את איראן למקם את עצמה כמעצמה אחראית בעולם, או יחסום את יכולתיה הגרעיניות, כפי שטען ממשל אובאמה".

יחד עם זאת, הוסיף השגריר לשעבר כי מקורות ערבים בוושינגטון מסרו לו כי הסיפור "לא נגמר, והאירופאים עדיין נחושים בדעתם לתווך בין הצדדים ולחדש את ההסכם, עם פשרה בה יחלקו את משמרות המהפכה לחלק פוליטי ו-מבצעי (טרוריסטי), בו רק החלק הטרוריסטי ישאר ברשימת הארגונים תומכי הטרור". 

מייקל אורן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מייקל אורן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ד"ר אורן התייחס גם לאירוע הירי בטקסס אמש ואמר כי האמריקאים מאמינים ש"כלי הנשק קשורים לחירותם, וישראלים רבים שואלים אותי איך זה יכול להיות שיש 400 מיליון כלי נשק על פי חוק בידי אנשים פרטיים. אני מסביר להם שהאזרחים בארה"ב זקוקים לנשק כדי להתגונן. אף אחד לא יכול לגזור עליהם לקחת את כלי הנשק מידיהם, מפני שהם מאמינים שהנשק הוא זה ששומר על חירותם".

הוא סיכם ואמר כי "קשה לתאר מצב שבו זה ישתנה בהרבה - אולי יהיו יותר בדיקות רקע. התופעה המעניינת היא שאחרי כל מעשה טבח כזה, מכירות כלי הנשק דווקא עולות ובהרבה. האנשים עומדים בתור כדי לרכוש נשק".