איראן ממשיכה להפגין "שרירים" מול המערב, ורמטכ"ל צבאה הגנרל מוחמד באגרי ערך ביקור מתוקשר במה שתואר כ"בסיס תת-קרקעי שבו מפתח הצבא מל"טים התקפיים ארוכי טווח". במקום נחשף גם טיל השיוט חיידר 200, שיכול להגיע למהירות של 1,000 קמ"ש ולטווח של 200 ק"מ. זהו גם טיל השיוט האיראני הראשון המשוגר ממל"ט.

לפי תמונות לוויין שהגיעו לסוכנות AP, ארגון משמרות המהפכה בונה "ספינת סיוע" חדשה ליד מצר הורמוז בשם "שהיד מהדוי", במטרה להרחיב את הנוכחות הימית שלה באזורים האסטרטגיים. הספינה תהווה בסיס ימי שממנו יוכלו משמרות המהפכה לנהל את הסירות המהירות הקטנות, המשמשות כשייטת להתמודד עם ספינות הצי האמריקאי באזור.

במקביל למרוץ אל הפצצה, איראן עדיין מקווה להגיע להסכם גרעין נוח מבחינתה. "הנחנו יוזמה חדשה על השולחן", אמר שר החוץ אמיר עבדאללהיאן בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. "אנו עדיין לא בטוחים לגבי הערבויות הכלכלית שארה"ב רוצה לתת לנו". לדבריו, איראן עדיין רואה את הסרת הסנקציות הכלכליות נגדה כמכשול מרכזי בשיחות.

הוא הוסיף כי בטהראן מאמינים שממשל ביידן ממשיך את דרכו של קודמו טראמפ – מדיניות של "לחץ מקסימלי". הוא הבהיר: "עליהם להחליט במהירות להסיר את הסנקציות כדי לראות התקדמות בשיחות הגרעין". בינתיים השטח ממשיך לתסוס. לפי דיווחים באיראן, שני שוטרים נורו אתמול מול בניין ממשלתי בטהראן על ידי מי שתוארו כ"בריונים חמושים", שנעצרו במקום.

בימים האחרונים נרשמו עימותים ימיים לא ישירים בין איראן לארה"ב באמצעות יוון. איראן השתלטה אתמול באמצעות מסוקים על שתי מכליות ששטו במפרץ הפרסי תחת דגל יוון. הפעולה נתפסת כתגובה איראנית על הסיוע של ממשלת יוון לארה"ב, בהשתלטות שלשום על מכלית איראנית בים התיכון והחרמת הנפט שעליה – כחלק מאכיפת הסנקציות נגד טהראן.

קודם לכן זימנה איראן את השליח השוויצרי בטהראן, המייצג את האינטרסים של ארה"ב, כדי להביע את מורת רוחה מתפיסת המכלית האיראנית המופעלת על ידי רוסיה. היא קראה לשחרר אותה לדרכה מיד. איראן גם מושיטה יד לרוסיה, המצויה במצוקה כלכלית בגלל העיצומים המוטלים עליה בעקבות פלישתה לאוקראינה, וסיכמה עמה על אספקת חמישה מיליון טונות של חיטה ותבואה.

גם ישראל משקיעה מאמצים רבים בשדה הדיפלומטי, ושלשום שוחח שר החוץ יאיר לפיד עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן לגבי ההתמודדות עם איראן ועם שלוחות הטרור שלה באזור. לפיד הביע את מחאתו על מה שהגדיר כ"התחקיר המוטה של הרשות הפלסטינית, כמו גם על התחקיר של רשת CNN" על מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה במהלך עימותים בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים בג'נין.

לפיד הדגיש: "ישראל תחלוק את תוצאות התחקיר שלנו עם ארה"ב, כנהוג בין שתי המדינות".השניים שוחחו גם על ביקורו הצפוי של הנשיא ביידן בישראל, ועל האפשרויות האזוריות הטמונות בהיבטים הביטחוניים והכלכליים ובקשרים בין מדינות המזרח התיכון, שביקור הנשיא יכול להביא עמו.