גורמים רשמיים באוקראינה העידו היום (רביעי) כי הצבא הרוסי שולט כעת על רוב שטחה של העיר סברודונצק שבמזרח אוקראינה: "הכוחות מתרכזים במרכז העיר, והם תוקפים מכל כיוון-מצפון, דרום ומזרח העיר".  

ראש המינהל הצבאי של מחוז לוהנסק שבמזרח אוקראינה אמר אתמול כי תקיפה רוסית מהאוויר פגעה במיכל עם חומצה חנקתית במפעל כימי בסברודונצק. המיליציה הפרו-רוסית של 'הרפובליקה העממית של לוהנסק' האשימה מצידה את הכוחות האוקראינים בפיצוץ.

אם כוחות רוסים ישיגו שליטה על סברודונצק, העיר הסמוכה ליסיצ'נסק תישאר האזור העירוני היחיד בכל מחוז לוהנסק שעדיין נמצא תחת שליטה אוקראינית.

הנשיא זלנסקי: אנחנו מאבדים כ-60 עד 100 חיילים אוקראינים מידי יום 

בראיון שנתן אתמול נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר כי צבאו סופג אבידות רבות, ומאבד 60 - 100 חיילים כל יום. עוד ציין שמשלוחי תבואה שעושים את דרכם בים השחור נחסמים על ידי רוסיה:

"22.5 מיליון טונות של תבואה נחסמות על ידי הצבא הרוסי", אמר הנשיא, "כדי לשחרר את החסימה של השטח הזה יחד עם יציאה לים, למים ולעם שלנו, אנחנו זקוקים לנשק עם טווח יעיל של 120 - 140 ק"מ".

נזק מהפגזות רוסיה בקייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)
נזק מהפגזות רוסיה בקייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)


עוד הוסיף כי יש סברות בארה"ב ובבית הלבן שהאוקראינים מתכננים לעשות שימוש בנשק מהסוג הזה על מנת לתקוף את רוסיה ושלל זאת: "אנחנו לא מתכננים לתקוף את רוסיה, כי אנחנו לא מעוניינים בפדרציה הרוסית. אנחנו לא נלחמים על השטח שלהם. אנחנו נלחמים על השטח שלנו, הם אלו שפלשו לארצנו. אנחנו רוצים לשחרר את הערים החסומות שלנו, ולשם כך אנחנו צריכים תחמושת שיכולה להגיע עד לטווח של 100 קילומטרים".