דליפת האמוניה ממיכלים במפעל בדרום איראן הובילה לפיצוץ שגרם לפציעתם של עשרות בני אדם באורח קל, כך מדווחת היום (שלישי) התקשורת הממלכתית באיראן.

הדליפה אירעה במפעל במחוז פארס שבדרום המדינה, עם צוותי כיבוי האש שהצליחו להכיל את השריפה שפרצה במהירות. רוב הפצועים הינם עובדי מפעל ששוחררו זמן קצר לאחר טיפול בבית החולים המקומי.

לפי כלי התקשורת באיראן, מפעם לפעם ישנם דיווחים על שריפות שפורצות או על פיצוצים שמתרחשים באתרי תעשייה שונים ברחבי המדינה, אירועים המשפיעים על התשתיות באיראן, והאשמה מוטלת בעיקר על כשלים טכניים: "שנים של סנקציות כלכליות מצד המערב חסמו את הגישה של איראן לחלקי חילוף מקוריים ולציוד חדש".

בחודש פברואר האחרון איראן הודיעה כי פרצה שריפה בבסיס של משמרות המהפכה במחוז כרמאנשאה, במחסן בו היו שמן מנועים וחומרים דליקים אחרים. בנוסף, יום לפני השריפה התפשטו דיווחים לא מאומתים ברשת על מספר פיצוצים שנשמעו בצפון כרמאנשאה, מיקום אסטרטגי באיראן בו נמצאים אתרי טילים ומתקני צבא שונים.

אתרים צבאיים וגרעיניים רגישים באיראן היוו יעד להתקפות במהלך השנים האחרונות, שאיראן האשימה בהן את ישראל

דיווחים אלה מגיעים על רקע שיחות החייאת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, שאינן מתקדמות לעת עתה, כך צרפת, בריטניה וגרמניה שלחו לאחרונה מסר מאיים לכיוונה של איראן בדרישה "לשים קץ להסלמה הגרעינית". המעצמות התייחסו להסכם הגרעין והדגישו כי "על איראן לקבל בדחיפות את ההסדר שעומד על הפרק מאז חודש מרץ", וזאת על מנת להחיות את הסכם הגרעין משנת 2015.