על רקע הפגנות ההמונים בשל המצב הכלכלי הקשה, איראן מתלוננת על ישראל בפני שכנותיה. בשיחת טלפון בין שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדללהיאן, למקבילו באיחוד האמירויות השייח' עבדאללה בן זאיד, התריע עבדללהיאן כי נוכחותם והתערבותם של גורמים זרים מפירות את הביטחון האזורי – ובייחוד הנוכחות הישראלית באזור.

שר החוץ האמירותי נתן לעבדללהיאן ערבות כי ארצו לא תאפשר לגורמים זרים להשתמש בשטחה כדי לנקוט צעדים נגד שכנותיה, וכי אבו דאבי לעולם תתחשב בביטחונן.

בתוך כך, הצהיר שגריר רוסיה מיכאל אוליאנוב למוסדות הבינלאומיים בווינה כי לעניות דעתו טיוטת ההסכם להחייאת הסכם הגרעין, כפי שבאה לידי ביטוי בשיחות, "אינה חד־צדדית. היא מאוזנת היטב וכנראה נדרשת רק לכוונונים אחרונים". דבריו נאמרו בתגובה לדברי חבר פרלמנט בטהרן, שלפיהם איראן לעולם לא תיכנע תחת לחץ להסכם חד־צדדי, הנוגע לתוכנית הגרעין שלה.

בתגובה למבצעים הישראליים שנעשו במדינה וכדי לחדש את האמינות של טהרן באזור, קורא העיתון האיראני "רסלאת", המזוהה עם הקו השמרני, ל"מכה קשה" נגד ישראל בתוך שטחה. במאמר בעיתון נטען כי המתקפות הישראלית החוזרות בתוך איראן פגעו בתדמיתה כמעצמה אזורית.

כותרתו של המאמר היא "סבלנות אסטרטגית נגד ישראל היא חסרת משמעות", ולפי התקיפות מציגות את איראן כחלשה, שכן מעצמות העולם נשאו ונתנו עם איראן בגלל שהחשיבו אותה כמעצמה אזורית. 

עוד נטען כי אומנם המתקפות הישראליות בעבר, בסוריה ובמקומות אחרים, על גורמים ואינטרסים איראניים, "היו כואבות", אך לא חמורות כמו המתקפות בטהרן, באספהאן וביזד. "אורכה ורוחבה של טריטוריית האויב הציוני, מתל אביב לחיפה ומתקני הגרעין שלו בדימונה, נמצאים בטווח הטילים המדויקים של איראן. בעלי בריתנו מצפון ומצפון־מזרח לדרום־מזרח שולטים על השטחים הכבושים (ישראל)", נכתב.

ועוד מוות מסתורי, הפעם כנראה על רקע המחאה הפנימית באיראן. פיזיקאי, שעל פי דיווחים סירב לשתף פעולה עם טיוח פרשת קריסת הבניין באבאדאן, שהביאה למותם של עשרות אנשים והציתה מחאות רבות במדינה, מת בנסיבות מסתוריות – כשנפל ממרפסת דירתו בקומה השמינית. ברחבי איראן נמשכו גם אתמול ההפגנות על רקע המשבר הכלכלי החרי וציון יום השנה הראשונה לבחירתו של הנשיא אברהים ראיסי, שבמהלכן היו עימותים רבים בין מפגינים לבין כוחות המשטרה.