"סטירת לחי לנשיא הצרפתי" - כך מכנים החוגים הפוליטיים במדינה את תוצאות הבחירות לפרלמנט, שהנחילו תבוסה לעמנואל מקרון ולמפלגתו, שאיבדה את הרוב באסיפה הלאומית (הבית התחתון של הפרלמנט). על פי תוצאות הסיבוב השני, מפלגת ביחד של מקרון, שנבחר פעם נוספת לנשיאות בחודש שעבר, השיגה 245 צירים בלבד לעומת 350 באסיפה הקודמת, כשהסף הנדרש לרוב מוחלט הוא 289.

ראש הממשלה אליזבת בורן, שתישאר בתפקידה למרות הקריאות להתפטרותה, הגיבה בפנים חמורות על תוצאות ההצבעה ואמרה: "המצב הוא ללא תקדים. בתור הכוח המרכזי בפרלמנט החדש יש לנו אחריות מיוחדת ועלינו לבנות ממחר רוב פעיל". האיחוד העממי החדש, שמאגד את מפלגות השמאל בראשותו של המנהיג הקיצוני ז'אן לוק מלנשון, הצליח לגרוף 131 צירים והוא כיום הכוח השני בגודלו בפרלמנט. מלנשון הדגיש בהתלהבות כי מדובר בהפסד ברור למקרון. "המפלה של מפלגת הנשיא היא מוחלטת ולא ניתן להרכיב שום רוב באסיפה", אמר.

המנצחת האמיתית היא ללא ספק מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן, שמגיעה עם מפלגתה האיחוד הלאומי להישג היסטורי של של 89 צירים - פי עשרה מהצירים שנבחרו באסיפה הקודמת. תוצאות אלו מעניקות למפלגה מעמד רשמי כסיעה לראשונה מאז 1986, והיא תפעל למעשה כסיעת האופוזיציה הגדולה ביותר בפרלמנט. בנאום הניצחון הבטיחה לה פן להיות "אופוזיציה חזקה אך אחראית". "הבוחרים החליטו לשלוח סיעה גדולה מאוד של האיחוד הלאומי לאסיפה הלאומית שהופכת בשל כך לקצת יותר לאומית", אמרה בחיוך.

למרות המפלה הפוליטית לפחות לעת עתה לא צפויים זעזועים בממשלה, משום שהשלטון נותר בידי הנשיא, והממשלה שהוא בוחר לא חייבת לזכות באמון הפרלמנט. עם זאת, תיאורטית, אם כל יריביו של מקרון יתאחדו, המפלגות בראשיהם יוכלו להצביע בעד אי־אמון ולהפיל את הממשלה, אך בפועל קיימים סיכויים קלושים בלבד להצבעה שכזו. כך או כך, כבר ב־5 ביולי אמורה לעלות הצבעת אי־אמון מצד איחוד השמאל, כאשר מקרון יציג את תוכנית פעילות הממשלה.