ועדת החקירה של בית הנבחרים האמריקאי לאירועים בגבעת הקפיטול בחודש ינואר אשתקד נערכת לבחון את כך שקיצונים אלימים ענו לקריאתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ להגיע לוושינגטון לעצרת גדולה.

הפאנל החוקר את מצור הקפיטול ב-6 בינואר 2021 אמור להתכנס ביום שלישי הקרוב לשימוע פומבי שיבחן את מה שהוא מכנה השלב האחרון במאמץ הרב-כיווני של טראמפ לעצור את ניצחונו של הנשיא ג'ו ביידן.

"אנחנו נפרוש את מכלול הראיות שיש לנו שמדברות על האופן שבו הציוץ של טראמפ ב-19 בדצמבר של 'תהיו שם, תהיו פראיים' היה קריאת סירנה לאנשים האלה", אמר חבר פאנל. 

מדובר בדיון השביעי בוועדה. כאשר במהלך החודש האחרון, הפאנל יצר נרטיב חריף של טראמפ לפיו הוא "מנותק מהמציאות", נאחז בטענות הכוזבות שלו על הונאת בוחרים ופועל בקדחתנות כדי לשנות את תבוסתו בבחירות. לדברי הוועדה, הכל התנקז לשיאו עם המתקפה הקטלנית על הקפיטול.

הוועדה מתכוונת לחקור השבוע האם הקבוצות הקיצוניות שהתגייסו למען טראמפ בעבר, תיאמו עם בעלי ברית הבית הלבן ל-6 בינואר. כמו כן, הפאנל צפוי להדגיש גם עדות חדשה של פט ציפולון, היועץ לשעבר בבית הלבן, ש"היה מודע לכל מהלך גדול" שטראמפ עשה, אמר ד"ר ג'יימי רסקין, שיוביל את הפגישה.